رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان خبر داد

صادرکنندگان جنوب استان کرمان تجلیل می‌شوند

رئیس اتاق کرمان از تجلیل از صادرکنندگان برتر جنوب استان کرمان خبر داد.

10 بهمن 1395
کد خبر : 6630
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: هرساله همایش روز صادرات کرمان برگزار شده اما تاکنون صادرکننده‌ای از جنوب استان انتخاب‌نشده است که درصددیم با توجه به پتانسیل‌های صادراتی بسیار زیاد این منطقه، همایش تجلیل از صادرکنندگان جنوب استان را برگزار کنیم.

سید مهدی طبیب زاده که به دنبال انتخاب اتاق ایران به‌عنوان معین اقتصادی منطقه دو استان بازدیدهای هفتگی از شرایط منطقه را در دستور کار قرار داده، این بار در سفر به جیرفت ضمن برگزاری نشست با مدیران و معاونان فرمانداری، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، روند خدمات‌رسانی دفاتر نمایندگی اداره استاندارد و گمرک را بررسی و نیز در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی جنوب شرکت کرد.

طبیب‌زاده در نشست با مدیران و معاونان ادارات، در محل فرمانداری جیرفت، گفت: هدف از برگزاری این همایش، معرفی ظرفیت‌های جنوب در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین توجه بیشتر به امر صادرات است. طبیب‌زاده، بابیان اینکه حدود 150 نفر از فعالان اقتصادی جنوب استان عضو اتاق هستند، بیان کرد: محصولات کشاورزی منطقه تاکنون به دلیل عدم وجود نمایندگی‌های گمرک و استاندارد در جیرفت، از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شده و به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد صادرکنندگان منطقه نداریم.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: اتاق کرمان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، ساماندهی بازار محصولات کشاورزی و راه‌اندازی تشکل‌های صادراتی مرتبط، انجام فعالیت علمی و گسترده در حوزه معادن (از اکتشاف تا فرآوری مواد معدنی) و همچنین معرفی جاذبه‌های طبیعی گردشگری و جذب توریست را در برنامه دارد.

وی از برگزاری غرفه محصولات جنوب استان در نمایشگاه دهه فجر داد و گفت: این نمایشگاه از 18 تا 21 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود. طبیب زاده با اشاره اینکه 24 لغایت 27 بهمن‌ماه نیز این غرفه در نمایشگاه شهر بغداد عراق دایر خواهد شد، گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان نیز در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان در نشست با مدیران دفاتر سرپرستی گمرک و اداره استاندارد جیرفت در جریان نحوه خدمات‌دهی و مسائل این دفاتر قرار گرفت و برای پیگیری حل مشکلات آن‌ها قول مساعد داد. وی همچنین در نشست با برخی از فعالان اقتصادی این منطقه، موانع فعالیت ایشان را بررسی و راهکارهای رفع برخی از آن‌ها را ارائه کرد.

موضوعات :
در همین رابطه