میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق سنندج در شورای گفت‌وگوی استان

مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب‌و‌کار است

بیست و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص استان کردستان برگزار شد.

11 بهمن 1395
کد خبر : 6640
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در بیست و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص استان کردستان گفت: مهمترین رسالت دولت، بهبود فضای کسب‌وکار است و شورای گفت‌وگو می‌تواند در این راستا اقدامات مهمی انجام دهد.

سید کمال حسینی با اشاره به اینکه بررسی فرایند شکل‌گیری سرمایه‌گذاری در استان یکی از موارد مورد تأکید در شورای گفتگو است، گفت: در این نشست ما در پی کاهش موانع و دست‌یابی به راهکارهای لازم در رابطه با صدور مجوز و تغییر کاربری هستیم.

حسینی تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نماینده دستگاه قضا و دستگاه نظارتی، مدیران عالی استانداری، نمایندگان بخش خصوصی و نماینده مجلس برگزار می‌شود از جمله شوراهایی است که می‌تواند راهگشا باشد. 

وی گفت: جایگاه قانونی شورای گفت‌وگو، با توجه به حضور نمایندگان مجلس، استاندار، دستگاه قضا و معاون اقتصادی و تمام نمایندگان تشکل‌ها، جایگاه بلندی است و ما باید به اهمیت این جلسات واقف باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: استان‌های اصفهان، مشهد، قزوین، کرج، زنجان ازجمله استان‌هایی هستند که از ظرفیت و فرصت شورای گفت‌وگو به‌خوبی استفاده کرده‌اند و مشکلات را به‌خوبی در بهبود فضای کسب‌وکار حل کرده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: استان کردستان نیز تا حدی از ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو استفاده کرده و رتبه 12 را در بین استان‌ها داریم اما امسال متأسفانه به سبب تأخیر در برگزاری جلسات، جایگاهی که باید را کسب نکردیم.

مرز باشماق را دریابیم

عضو هیات نمایندگان اتاق سنندج و رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر افزود: مرز باشماق می‌تواند بخشی از اقتصاد خوابیده ما را بیدار کند و اگر به این موضوع باور داشته باشیم، باید وارد عمل شویم.

محمد نجیب اداک تصریح کرد: بخش خصوصی در مرز باشماق دچار مشکل شده و در رابطه با بحث وارداتی که جدیداً مطرح بوده، به سبب عدم وجود انبار با مشکلات جدی برخورد کرده‌ایم.

اداک افزود: اگر دو باب از انبارهای موجود در اختیار ما گذاشته شود قسمتی از مشکلات حل خواهد شد و دو سال است که این بحث جریان دارد و بدون نتیجه باقی‌مانده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه