روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب‌زاده در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

ایجاد یک اتاق مقتدر، در اولویت هیات رئیسه جدید اتاق ایران باشد

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان معتقد است: ایجاد یک اتاق مقتدر مبتنی بر قدرت نرم، برنامه‌های علمی، کاربردی و شبکه‌ای منسجم از فعالان بخش خصوصی و تشکل‌ها باید در اولویت هیات رئیسه جدید اتاق ایران قرار بگیرد.

30 خرداد 1402
کد خبر : 66804
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با اشاره به آغاز به کار هیات رئیسه جدید اتاق ایران در دور دهم، گفت: ساختار اتاق ایران باید به پشتوانه برنامه‌ها و اقدامات علمی تقویت شود. در واقع اقتدار اتاق باید سرلوحه اقدامات هیات رئیسه جدید باشد؛ چرا که برنامه‌ها و اظهارات اتاق مقتدر از سوی هیچ نهاد حاکمیتی و دولتی نادیده گرفته نمی‌شود.

سیدمهدی طبیب زاده در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین درباره الزامات ایجاد یک اتاق مقتدر، تصریح کرد: اتاق ایران با تقویت درست جایگاه خود نزد مسئولین از طریق ارائه برنامه حساب شده و علمی به نهاد مقتدر بدل خواهد شد. در کنار این باید با تقویت و شبکه‌سازی تشکل‌ها و اجماع سازی در میان فعالان اقتصادی قدرت چانه‌زنی خود را بالاتر ببرد تا بتواند برنامه‌های علمی و حساب شده خود را عملیاتی کند.

او افزود: بدون تعارف، هیچ‌کس منتظر ما نیست و اتاق زمانی می‌تواند در مناسبات اقتصادی کشور مؤثر باشد که مقتدر باشد. اتاق باید آنقدر قدرت داشته باشد که در حد و اندازه‌شان مشاور سه قوه اثرگذار باشد و در مجامع و شوراها و بزنگاه‌های تصمیم‌گیری به بازی گرفته شده و بتواند جانانه از مواضع بخش خصوصی دفاع کند.

طبیب زاده بر ضرورت تعامل اتاق با حاکمیت و دولت اشاره کرد و گفت: در شرایطی که 80 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و دولت مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم سازی است نحوه تعامل با آن از اهمیت بالایی برخوردار است. باید تعامل سازنده و منطقی با هدف ارتقا جایگاه بخش خصوصی به عنوان ناجی اقتصاد کشور در اولویت قرار بگیرد.

در همین رابطه