روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بخشنامه جدید مالیاتی برای واردکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات

شیوه اقدام ادارات امور مالیاتی درباره چک‌های دریافت شده بابت مالیات ارزش‌افزوده واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، ابلاغ شد.

07 تیر 1402
کد خبر : 66903
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
شیوه اقدام ادارات امور مالیاتی درباره چک‌های دریافت شده بابت مالیات ارزش‌افزوده واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، ابلاغ شد.

عکس: تسنیم

سازمان امور مالیاتی، شیوه اقدام ادارات امور مالیاتی درباره چک‌های دریافت شده بابت مالیات ارزش‌افزوده واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه در راستای نامه معاونت حقوقی و فنی مالیاتی درباره دریافت چک بابت ترخیص ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید برخی از ادارات کل امور مالیاتی در مقطع لازم‌الاجرا بودن نامه مزبور اقدام به دریافت چک کرده‌اند و در حال حاضر ماشین‌آلات مزبور نصب و راه‌اندازی شده است، بدین‌ترتیب در اجرای بند ۱۵ مصوبات اجلاس مدیران کل امور مالیاتی کشور باید به شیوه زیر عمل کرد.

در صورتی که واردکننده ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید نسبت به نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام کرده و عرضه‌کننده کالای معاف باشد، نسبت به استرداد چک دریافتی به تولید کننده اقدام گردد و در صورتی که واردکننده ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، مؤدی نظام مالیات و عوارض ارزش افزوده باشد و نسبت به نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام نموده و اعتباری از محل چک تسلیمی در اظهار نامه اعمال ننموده باشد، در صورت تسویه بدهی چک دریافتی مسترد گردد.

در همین رابطه