رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست تخصصی گردشگری کودک تاکید شد

تدوین سند راهبردی گردشگری کودک با مشارکت بخش خصوصی انجام شود

در نشست تخصصی گردشگری کودک مقرر شد تدوین سند راهبردی این حوزه و ارائه پیشنهاد سیاستی در برنامه هفتم توسعه با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و شرکای کلیدی صورت پذیرد.

15 تیر 1402
کد خبر : 66989
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه کمیته گردشگری کودک کمیسیون گردشگرى اتاق ایران با هدف بررسی پیشنهادات سیاستی این حوزه در برنامه هفتم برگزار شد.

یوسف نوری رئیس این کمیته با تاکید بر اهمیت ایجاد چشم انداز و تدوین سند راهبردی در این بخش گفت: این سند باید بر اساس اسناد فرادستی به ویژه اسناد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش با همکاری بخش خصوصی و دیگر بازیگران زیست بوم تدوین شود.

او افزود: ورود فعالین در این بخش به سیاستگذاری درست و توجه برنامه هفتم به بخش گردشگری کودک نیازمند است.

نوری به اهمیت موضوع ترویج حوزه گردشگری کودک پرداخته و گفت: با شناسایی الگوهای موفق و تجربیات کشورهای دیگر در این عرصه می توان به مدل جامعی برای بهره برداری بیشتر در کشور دست یافت.

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری دور نهم اتاق ایران نیز به فرصت برنامه هفتم اشاره کرده و گفت: زمان زیادی برای اثرگذاری در محتوای برنامه هفتم باقی نمانده است و نباید آن را از دست بدهیم. سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کودک می تواند سبب شکوفایی رشد و روش های نوین تربیتی و مهارت های تجربی شود.

در ادامه فعالین این حوزه با ارائه دغدغه های خود ایده های مورد نظر در جهت توسعه این بخش را مطرح کرده و بر لزوم توجه به گردشگری کودک از سوی حاکمیت و فراهم شدن زیرساخت لازم جهت ورود فعالین بخش خصوصی به این حوزه تاکید کردند.

در پایان مقرر شد تدوین سند راهبردی گردشگری کودک و ارائه پیشنهاد سیاستی در برنامه هفتم توسعه و ترویج فعالیت در حوزه گردشگری کودک با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و شرکای کلیدی صورت پذیرد.

در همین رابطه