رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در دیدار حسین سلاح ورزی و رفعت حصارچی اوغلو پیشنهاد شد

یادداشت تفاهم همکاری ایران و ترکیه میان روسای اتاق‌های دو کشور امضا شود

رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق‌های بازرگانی و بورس کالای ترکیه در حاشیه اجلاس هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، و کشاورزی اسلامی، با پیشنهاد امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه موافقت کردند.

26 تیر 1402
کد خبر : 67116
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه اجلاس اتاق بازرگانی، صنایع، و کشاورزی اسلامی، با رفعت حصارچی اوغلو رئیس اتاق‌های بازرگانی و بورس کالای ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین سلاح ورزی در این دیدار با اشاره به حسن هم‌زمانی شروع به کار دوره جدید در اتاق‌های بازرگانی ایران و ترکیه، بر همکاری نزدیک دو اتاق جهت گسترش تجارت دوجانبه طی یک نقشه راه چهارساله تأکید کرد.

سلاح ورزی با اشاره به اینکه اتاق ایران در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه تجارت با ترکیه با پوشش بخش‌های مختلف اقتصادی است، گفت: بخش خصوصی ایران آمادگی دارد همکاری با کشورهای منطقه به‌ویژه کشور ترکیه را توسعه دهد.

او با دعوت از رئیس اتاق‌های بازرگانی و بورس کالای ترکیه برای سفر به تهران در آینده نزدیک، گفت: امیدواریم به‌زودی شما در رأس یک هیات اقتصادی و تجاری به تهران و دیگر شهرهای ایران سفر کنید و همایش تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و ترکیه با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود.

رفعت حصارچی اوغلو، رئیس اتاق‌های بازرگانی و بورس کالای ترکیه نیز در این دیدار ضمن استقبال از برنامه‌های اتاق ایران برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، پیشنهاد کرد: برنامه نقشه راه همکاری دو کشور در قالب یادداشت تفاهم همکاری میان روسای اتاق‌های دو کشور امضا شود. مسئله‌ای که با استقبال سلاح‌ورزی روبرو شد.

همچنین در این دیدار توافق شد: همکاری مشترک اتاق‌های بازرگانی ایران و ترکیه برای افزایش سطح تجارت دوجانبه، تبادل اطلاعات تجاری، همکاری در جهت رفع موانع تجاری، افزایش رفت‌وآمدهای هیات‌های تجاری تخصصی و برگزاری همایش‌های تجاری دوجانبه در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

در همین رابطه