شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

سفیر دانمارک در تهران در دیدار با رئیس اتاق اصفهان

تحریم‌ها مانع توسعه روابط دانمارک با ایران شد

جسپر وار، سفیر دانمارک در تهران با اشاره به سابقه دیرینه تعاملات اقتصادی ایران و دانمارک می‌گوید: تحریم‌ها، مانع توسعه این روابط شده و تجارت دوجانبه نیز تحت تأثیر تحریم‌های بانکی در سطح پایینی مانده است.

31 تیر 1402
کد خبر : 67148
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اصفهان با اشاره به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در طول تاریخ در اصفهان، گفت: مردم اصفهان علاوه بر پرداختن به حوزه صنعت و تجارت، همواره به صلح بین‌الملل توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

امیر کشانی در دیدار با سفیر دانمارک در تهران، افزود: اصفهان در تولید فولاد، سنگ، سرامیک، گوشت و مرغ دارای رتبه‌های برتر کشور بوده و بیشترین تنوع صنایع‌دستی دنیا در این شهر تولید می‌شود.

رئیس اتاق اصفهان با اشاره بر ظرفیت‌های این شهر صنعتی، بر توجه دولت دانمارک برای سرمایه‌گذاری در اصفهان تأکید کرد.

کشانی با اشاره به جمعیت بالای مسلمانان و ایرانیان مقیم دانمارک همچنین روابط دیرینه دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های مطلوب دانمارک در کشورمان، تصریح کرد: متأسفانه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم را نشانه گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد : با کمک سفیر و دولت دانمارک، بتوان شرایط بهتری را برای مردم رقم زد.

کشانی در پایان بر همکاری اصفهان و دانمارک در حوزه‌های محیط‌زیست، صنایع دارویی، موزه و انرژی‌های پاک تأکید کرد.

جسپر وار، سفیر دانمارک در تهران نیز با اشاره به سابقه دیرینه تعامل ایران و دانمارک، تصریح کرد: در فاصله سال‌های 2015 تا 2017 تعداد قابل‌توجهی از فعالان اقتصادی دانمارکی در ایران فعالیت داشته‌اند که متأسفانه برخی از مشکلات و تحریم‌ها، مانع توسعه این روابط شد.

وی با اشاره به چشمگیر نبودن حجم معاملات طرفین در سالیان گذشته، این امر را ناشی از مشکلات تراکنش‌های مالی درنتیجه تحریم ایران دانست.

سفیر دانمارک در تهران همچنین بر ضرورت همکاری فرهنگی طرفین تأکید کرد و افزود: این نوع تعاملات می‌تواند راهکاری برای تبادل افکار، ایده‌ها و حتی توسعه تجارت باشد.

وار با اشاره به رشد انرژی پاک در این کشور ازجمله تولید برق از طریق توربین‌های بادی، گفت: به همین دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای در دانمارک کاهش یافته و به صفر رساندن انتشار این گازها تا سال 2050 یکی از برنامه‌های دولت است.

وی همچنین از امکان انتقال تجربه دانمارک در این زمینه و سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: جریان باد مطلوب سیستان و بلوچستان برای تولید انرژی پاک می‌تواند زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران دانمارکی باشد.

در ادامه اعضاء هیات نمایندگان اتاق اصفهان به بیان نظرات خود پرداختند.

مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون  گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تأکید بر ضرورت  در نظر گرفتن تسهیلاتی برای توسعه تعاملات گردشگری ایران و دانمارک ازجمله ایجاد زمینه پرواز مستقیم از اصفهان به این کشور، خواستار انتقال فرهنگ مردم ایران به دانمارک شد.

وی با معرفی شورای عالی بانوان اتاق اصفهان گفت: ارتباط متقابل این شورا با مجامع متناظر در دانمارک موردتوجه اتاق اصفهان است. 

فرشته امینی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق اصفهان نیز با بیان اینکه بخش اعظم تجارت تولیدات ایران بدون برند و شناسنامه تولید به دانمارک صادر می‌شود، خواستار تسهیل ارتباطات تجاری دو کشور شد.

همچنین سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق اصفهان نیز  بر همکاری با دانمارک در حوزه انرژی‌های پاک از طریق تشکیل کمیته مشترکی در این زمینه به‌منظور انتقال دانش و تجربه موجود در این حوزه تأکید کرد.

در ادامه محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق اصفهان با معرفی اصفهان به‌عنوان شهری تاریخی، فرهنگی، صنعتی و هنری گفت: این استان از پتانسیل‌های خوبی برای تبادل تجاری و فرهنگی برخوردار است.

وی در پایان بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای صدور ویزای اعضاء اتاق اصفهان برای تعاملات تجاری با دانمارک تأکید کرد.

موضوعات :
در همین رابطه