رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

محمدرضا صفا در نشست شورای گفت‌وگوی استان هرمزگان

از توان اقتصادی و زیرساختی هرمزگان برای توسعه ملی و منطقه‌ای استفاده شود

رئیس اتاق بندرعباس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، زیرساختی و دریایی استان هرمزگان می‌گوید: این ظرفیت‌ها پیشران اقتصاد ملی است و باید در توسعه ملی و منطقه‌ای از آنها استفاده شود.

02 مرداد 1402
کد خبر : 67198
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: توان اقتصادی، محیطی و زیرساختی هرمزگان، پیشران اقتصاد ملی است ولی از این ظرفیت‌های مهم در توسعه ملی و منطقه‌ای بهره‌گیری نشده است.

محمدرضا صفا در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که با حضور داود دانش جعفری رئیس کارگروه اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار شد، افزود: تاریخ اقتصادی، سیاسی و نظامی استان هرمزگان، نشانگر محوریت ملی استان در زمینه فعالیت‌های دریامحور است.

وی تصریح کرد: سهم استان هرمزگان از کل طول نوار ساحل کشور سهم و همچنین نوار ساحلی جنوب کشور قابل‌ملاحظه است و به تعبیری بخش اعظم نوار ساحلی جنوب کشور در این استان واقع شده است.

صفا ادامه داد: توان اقتصادی، محیطی و زیرساختی هرمزگان پیشران اقتصاد ملی است ولی از این ظرفیت‌های مهم در توسعه ملی و منطقه‌ای بهره‌گیری نشده است و همچنان ظرفیت‌های دست‌نخورده عظیم و گسترده‌ای در این استان وجود دارد که می‌تواند سرمایه جهش اقتصادی کشور باشد.

وی تأکید کرد: این در حالی است که پتانسیل‌های اقتصاد دریا محور و مشاغل مرتبط که موجب فعال‌سازی مناطق مرزی و نیز افزایش امنیت سیاسی و اقتصادی مرکز است به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که به نحوی غفلت از ظرفیت‌های موجود که برگرفته از نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی ماست چنین مشکلاتی به بار آورده است.

در این نشست مقرر شد که با توجه به حضور کمیسیون و نیز اتحادیه‌های تخصصی که به‌صورت مستقیم با دریا و اقتصاد دریا محور درگیر می‌باشند نظرات کارشناسی که در برنامه‌ریزی برنامه توسعه هفتم می‌تواند تأثیرگذار باشد نیز بررسی و در قالب طرح ارائه شود.

با توجه به ماده 2 دستورالعمل تشکیل و نحوه اداره جلسات شوراهای استانی موضوع در خصوص ترکیب اعضای شورای استانی که در آن باید هشت نفر از مدیران عامل یا روسای هیات مدیره شرکت‌های برتر خصوصی و تعاونی یا روسای تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی حضور داشته باشند، پس از بررسی‌های صورت گرفته نسبت به گزینه‌های پیشنهادی یکی از دستورات اصلی جلسه بررسی و نیز نتیجه‌گیری در این خصوص بوده که با توجه به سوابق کاری و همچنین تجربیات و سوابق علمی برای یک دوره انتخاب و معرفی شدند. همچنین در انتخاب افراد معرفی شده سعی شده است که حوزه‌های مختلف کاری بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد و از شاخه‌ها و دسته‌های مختلف انتخاب شوند.

در همین رابطه