روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب رئیس جامعه ممیزی و بازرسی ایران

با احترام به رأی هیات نمایندگان، امید را به بخش خصوصی برگردانید

نایب رئیس جامعه ممیزی و بازرسی ایران گفت: امیدوارم نتیجه جلسه شورای عالی نظارت امید را به بخش خصوصی برگرداند و حاکمیت نشان دهد که به آرا بخش خصوصی احترام می‌گذارد و از آن صیانت می‌کند.

04 مرداد 1402
کد خبر : 67234
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس جامعه ممیزی و بازرسی ایران با اشاره به حاشیه سازی ها پیرامون انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران گفت: امیدوارم نتیجه جلسه شورای عالی نظارت امید را به بخش خصوصی برگرداند و حاکمیت نشان دهد که به آرا بخش خصوصی احترام می‌گذارد و از آن صیانت می‌کند.

سعید تاجیک با تأکید بر اینکه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران در چارچوب آیین‌نامه انتخاباتی این اتاق انجام شده و بر اساس آن سکوت مرجع نظارتی در مهلت قانونی تعیین شده درباره صلاحیت کاندیداها به معنای تأیید آن‌ها محسوب می‌شود گفت: در صحن هیات نمایندگان بیش از 65 درصد نمایندگان بخش خصوصی به یک کاندیدا رأی داده‌اند و او انتخاب شده است. فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شده باشد، اینکه به طرق غیرقانونی قصد تغییر این نتیجه را داشته باشند باعث دلسردی بخش خصوصی خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: بخش خصوصی در شرایط فعلی اقتصادی کشور با مشکلات مختلف دست‌به‌گریبان است. در شرایطی که بخش خصوصی از یک طرف با تصمیمات خلق‌الساعه دستگاه‌های دولتی و مشکلات داخلی و از سوی دیگر با موانع خارجی برای تداوم حیات خود مواجه است، اتاق ایران کورسوی امیدی برای بخش خصوصی است. چرا که دلگرمی ما این است که خودمان نماینده خود را برای حضور در شوراها و مجامع و موقعیت‌های چانه‌زنی با حاکمیت انتخاب می‌کنیم. حالا اگر بخواهیم به فردای روزی فکر کنیم که با مداخلات غیرقانونی نتیجه انتخابات را تغییر داده‌اند بخش خصوصی قطعاً ناامیدتر از قبل خواهد شد. یعنی فعالان بخش خصوصی به این نتیجه می‌رسند که همان محفل کوچکی که در آن اجازه مداخله و حق رأی داشته‌اند را هم دیگر نخواهند داشت.

تاجیک به تبعات بین‌المللی عدم تمکین به رأی هیات نمایندگان اشاره کرده و گفت: اگر بخواهند نتیجه انتخابات را تغییر دهند، در اتاق بازرگانی بین‌المللی هم دچار مشکل خواهیم شد. در این اتاق هم باید نماینده خود را به عنوان نماینده نهاد مستقل بخش خصوصی معرفی کنیم و طبیعی است که اگر این مباحث در آنجا منعکس شود که دولت اعمال نفوذ کرده است وجهه خوبی برای ایران و اتاق ایران نخواهد داشت.

او با اشاره به برگزاری جلسه روز شنبه هیات نظارت ادامه داد: امیدوارم نتیجه این جلسه امید را به بخش خصوصی برگرداند و حاکمیت نشان دهد که به آرا بخش خصوصی احترام می‌گذارد و از آن صیانت می‌کند. امیدوارم بالاخره با تدبیر شورای عالی نظارت این ماجرا هرچه زودتر خاتمه پیدا کند.

تاجیک در پایان با انتقاد از اینکه گروهی با وجود مشکلات بسیار، بخش خصوصی را درگیر حاشیه کرده است گفت: بیش از یک ماه از انتخابات گذشته است و ما همچنان درگیر این هستیم که شرایط چه خواهد شد. در حالی که الان بخش خصوصی و بازرگانان و صنعتگران هزاران مشکل در حوزه واردات، صادرات، تأمین ارز، گمرک و مالیات و ... دارند که باید به این مسائل پرداخته شود. باید زودتر کمیسیون‌های تخصصی کارشان را آغاز کنند. خوشبختانه گشایش‌های سیاسی خوبی با برخی کشورها مثل عربستان، لیبی و ... ایجاد شده و ما باید بر استفاده بیشتر از این فرصت‌ها تمرکز کنیم. اما متأسفانه به جای پرداختن به این مسائل بیش از یک ماه است که بخش خصوصی را درگیر حواشی کرده‌اند.

در همین رابطه