شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح کرد

حاشیه‌سازان علیه اتاق ایران، دغدغه محیط کسب‌وکار و منافع ملی ندارند

پیمان شاه‌اویسی، رئیس هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران می‌گوید: بخش خصوصی علی‌رغم برخی تلاش‌ها برای به حاشیه کشاندن اتاق ایران، هشیارانه برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی، تلاش می‌کند.

07 مرداد 1402
کد خبر : 67251
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طبق قانون، اتاق ایران مشاور قوای سه‌گانه است و باید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نظرات تشکل‌های تخصصی مربوطه، گرفته شود. به این ترتیب که نمایندگان آنها به جلسات دعوت شده و از پیشنهادهایی که ارائه می‌دهند، استفاده شود. بنابراین جایگاه اتاق ایران در صحنه اقتصادی، مشخص است؛ اما اینکه عده‌ای تلاش دارند تا اتاق درگیر حواشی شود و از مأموریت‌های خود دور بماند، شایسته نیست.

به نظر می‌رسد آنچه در یک ماه گذشته از زمان برگزاری انتخابات تا به امروز شاهدش هستیم و به نظر از طرف عده‌ای خاص دنبال می‌شود، در واقع ضربه زدن به جایگاه اتاق ایران است. رئیس انجمن نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت اعلام کرد که انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، قانونی انجام شده و نمی‌توان اعتبار آن را زیر سئوال برد.

در همین شرایط اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران نیز منتقد وضعیت پیش آمده و خواستار توقف آن هستند. در این رابطه پیمان شاه‌اویسی، رئیس هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران با بیان این مطلب که بخش خصوصی هوشیارانه در حال انجام مسئولیت‌های قانونی خود است، گفت: حواشی پیش آمده تمرکز رئیس و هیات رئیسه را از موضوعات اصلی اقتصاد دور می‌کند و این موضوع در شرایط پیش آمده طبیعی است؛ اما خوشبختانه می‌بینیم که علی‌رغم همه این حاشیه‌سازی‌ها، دیدار با سفرا، تشکل‌ها، حضور در سمینارها، رویدادهای بین‌المللی در سایر کشورها و غیره توسط رئیس و هیات رئیسه، انجام می‌شود که بسیار هوشمندانه و امیدوارکننده است.

شاه‌اویسی ادامه داد: دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران آغاز شده و هیات رئیسه اتاق ایران در وضعیتی که مدام علیه انتخابات و غیرقانونی بودن آن صحبت می‌شود، فعالیت‌های خود را شروع کردند چون دلسوز کشور بوده و بهبود وضعیت تولید، تجارت و سرمایه‌گذاری را ملاک عمل خود قرار دادند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، عاملان جوسازی‌های آسیب‌زا علیه اتاق ایران را افرادی برشمرد که نگرانی نسبت به محیط کسب‌وکار ندارند و بهبود شرایط اقتصادی و حفظ منافع ملی، دغدغه آنها نیست.

در همین رابطه