رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی توصیه کرد

مانع‌تراشی در برابر حرکت اتاق ایران را پایان دهید

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تلاش‌های خارجی برای منزوی کردن اقتصاد ایران، گفت: سرپا ماندن اقتصاد در این شرایط مدیون تلاش‌های دولت و بخش خصوصی بوده و برای تداوم آن باید مانع‌تراشی در برابر بخش خصوصی تمام شود.

08 مرداد 1402
کد خبر : 67252
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با نگاهی به وضعیت ارزش پول ملی کشور و شرایط موجود اقتصاد، گفت: همه دشمنان و مخالفان ایران سال‌هاست که برای محدود کردن اقتصاد و منزوی کردن ایران تلاش کرده‌اند؛ اما بازهم اقتصاد ایران حتی در انزوا، سرپا مانده است.

کامران وکیل در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: سرپا ماندن اقتصاد ایران باوجود فشارها و تحریم‌های همه‌جانبه خارجی، مدیون تلاش و همکاری دولت و بخش خصوصی بوده است؛ اما در شرایط موجود، مانع‌تراشی در برابر فعالیت اتاق ایران که تشکل تشکل‌هاست و مسیر بهبود اقتصاد را می‌شناسد، اقدامی غیرمنطقی بوده و برای تداوم تمرکز برای خروج از وضعیت موجود، این فشارها باید تمام شود.

نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران معتقد است: ایران برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی خود راهی جز میدان دادن به بخش خصوصی ندارد. هرچند برخلاف این روند، شاهد مانع‌تراشی‌ها در برابر اتاق ایران و به حاشیه کشاندن آن هستیم.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: چنانچه قرار باشد تغییری در نظام اقتصادی کشور رخ دهد، باید بخش خصوصی توانمند و باانگیزه وارد صحنه شود. بی‌توجهی به نتیجه انتخابات اتاق ایران و بی‌احترامی به رأی که اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران در انتخاب هیات رئیسه خود داده‌اند، با این استدلال که انتخابات غیرقانونی بوده، قابل‌قبول نیست. فعالان اقتصادی صلاح خانه خود را می‌دانند و با انتخابشان اعلام کردند که کدام‌یک از نامزدهای انتخاباتی، می‌تواند برای حفظ منافع ملی و بهبود اقتصاد کشور، عملکرد بهتری داشته باشد.

او از افرادی که تنها برای حفظ منافع شخصی در تلاش‌اند تا انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران را باطل کنند و مانع فعالیت نهاد مستقل اتاق ایران بشنود خواست تا از ادامه این مسیر اجتناب کرده و به این نفاق‌افکنی که نتیجه‌اش، تضعیف اقتصاد ایران است، پایان دهند.

وکیل تصریح کرد: امروز به دلیل مدیریت نادرست و غیرحرفه‌ای، انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های تولیدی باقی نمانده و از طرفی موانع متعددی در برابر تجارت غیرنفتی قرار گرفته و این وضعیت نتیجه حضور مدیرانی است که صلاحیت آن‌ها تأیید شده است؛ اما واقعاً صلاحیت مدیریت داشته‌اند؟

اظهارات این فعال اقتصادی در واکنش به حواشی است که بعد از انتخابات 28 خرداد اتاق ایران، از سوی عده‌ای خاص دنبال شده و تا به امروز ادامه دارد. طبق شنیده‌ها قرار است روز دوشنبه اعضای شورای عالی نظارت که ریاست آن به عهده وزیر صنعت، معدن و تجارت است، برگزار شده و درباره این انتخابات تصمیم‌گیری کند. البته آیین‌نامه انتخابات، برای شورای عالی نظارت درباره اینکه انتخابات را تأیید کند یا نکند، شأنی قائل نشده است.

از طرفی رئیس انجمن نظارت بر انتخابات نیز بعد از برگزاری انتخابات و برخی ادعاها مبنی بر غیرقانونی بودن آن، گفت‌وگویی با رسانه‌ها داشت و بر قانونی بودن کلیه روند انتخابات تأکید کرد.

در همین رابطه