رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی مطرح کرد

تخریب اتاق ایران، به تضعیف بخش خصوصی و کوچک شدن اقتصاد می‌انجامد

عبدالرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات اتاق ایران، گفت: این ادعاهای خلاف واقع، بخش خصوصی را تضعیف کرده و خلاف منافع ملی است.

11 مرداد 1402
کد خبر : 67253
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عبدالرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات اتاق ایران، گفت: این ادعاهای خلاف واقع، بخش خصوصی را تضعیف کرده و خلاف منافع ملی است.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، برخی رسانه‌ها، علیه این انتخابات و نتیجه آن مطلب منتشر کردند و دروغ‌پردازی‌هایی در این رابطه صورت گرفت که انتقاد فعالان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان را در پی داشت.

فعالان بخش خصوصی معتقدند رویکردی که تعدادی از افراد که نتوانستند در جمع هیات نمایندگان حضور پیدا کنند علیه اعضای جدید هیات رئیسه که در فضایی قانونی، اکثریت آرای هیات نمایندگان را کسب کردند، پیش گرفتند به کیان اتاق ایران ضربه زده و بخش خصوصی را تضعیف می‌کند و ضعف بخش خصوصی به معنای کاهش سطح اشتغال، افت تولید و از رونق افتادن تجارت است.

در همین رابطه عبدالرضا صالحی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی که یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران نیز هست، تأکید می‌کند که نباید اجازه دهیم بیش از این، جایگاه اتاق ایران در صحنه اقتصادی کشور، متزلزل شود.

این فعال اقتصادی معتقد است هر چه اتاق ایران قوی‌تر و متمرکزتر روی مسائل اقتصادی پیش برود، منافع آن برای اقتصاد بیشتر خواهد بود. بنابراین تأکید دارد روندی که این افراد علیه انتخابات اتاق ایران پیش گرفتند منجر به ضعف بخش خصوصی و کوچک شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: اگر انتقاد علیه ساختار و قوانین اتاق ایران وجود دارد، راه عقلانی، شناسایی نواقص و پیدا کردن راهکار است نه اینکه در مسیر تضعیف بخش خصوصی حرکت کرد. بلکه برعکس باید با رفع مشکلات موجود به توانمندتر شدن بخش خصوصی و اتاق ایران کمک کرد تا بتواند در صحنه اقتصاد، مؤثرتر عمل کند.

صالحی درباره رفتارهای محافظه‌کارانه که درگذشته در اتاق ایران وجود داشت نیز گفت: محافظه‌کاری و پیگیری نکردن مجدانه مطالبات و انتظارات بخش خصوصی در ادوار گذشته تا حدی موجب ضعیف شدن بخش خصوصی شده بود. با آغاز دوره دهم، هیات رئیسه جدید، انتخاب شدند تا بتوانند رویکردها و مسیر حرکت بخش خصوصی را تا حدودی متفاوت کرده و به توانمند شدن بخش خصوصی کمک کنند. بنابراین امیدواریم که این هدف‌گذاری محقق شده و به نظر می‌رسد هیات رئیسه جدید علی‌رغم همه جریان‌سازی‌هایی که علیه رئیس منتخب اتاق ایران صورت گرفته، کار خود را شروع کرده‌اند که جای امیدواری دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر محترم شمردن رأی هیات نمایندگان اتاق ایران و نتیجه انتخاباتی که قانونی انجام شده، خطاب به افرادی که در راستای تضعیف بخش خصوصی گام برمی‌دارند، گفت: راهی که آنها در پیش گرفتند، خلاف منافع ملی کشور بوده و نه‌تنها کمکی به اقتصاد نمی‌کند بلکه به معیشت و رفاه مردم ضربه می‌زند. اگر تولیدکننده، سرمایه‌گذار، تاجر و کلیه فعالان اقتصادی که اعضای اتاق ایران هستند، دلسرد و بی‌انگیزه شوند، اقتصاد قربانی خواهد شد.

در همین رابطه