رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

با حضور فعالان اقتصادی، کارشناسان و اهالی رسانه

نشست نقد و تحلیل حواشی انتخابات اتاق ایران در کلاب هاوس برگزار می‌شود

نشست «بازی سه سر باخت» نمایندگان تشکل‌ها، اقتصاددانان، کارشناسان حقوقی، فعالان اقتصادی و اهالی رسانه و با حضور با هدف بررسی حواشی ایجاد شده برای انتخابات اتاق ایران، ساعت 21 امشب در کلاب هاوس برگزار می‌شود.

08 مرداد 1402
کد خبر : 67257
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اسفند 1401 و بر اساس قانون اتاق و آیین‌نامه اصلاح‌شده انتخابات اتاق بازرگانی مصوب بهمن 1401، برگزار شد. این رویداد درنهایت با انتخاب هیات رئیسه اتاق ایران در 28 خرداد 1402 به پایان رسید و حسین سلاح‌ورزی با کسب 265 رأی معادل 62.2 درصد کل آرا، برای یک دوره 4 ساله به‌عنوان رئیس اتاق ایران انتخاب شد.

از منظر قوانین و آئین‌نامه‌های موجود، دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در 28 خرداد 1402 به پایان رسیده و بعد از تائید انجمن نظارت بر انتخابات و ارسال نتایج این رویداد به شورای عالی نظارت، عملاً سوت پایان رفراندوم بخش خصوصی زده شده است؛ اما در عمل هرگز این اتفاق رخ نداد و حاشیه‌هایی که از چند ماه قبل علیه اتاق بازرگانی و حسین سلاح‌ورزی ایجاد شده بود، با شدت بیشتر و گاه در قالب بداخلاقی‌های رسانه‌ای ادامه پیدا کرد.

فعالان بخش خصوصی که شاهد یکی از پرشورترین دوره‌های انتخابات در پارلمان بخش خصوصی بوده‌اند، عمل به مر قانون و پایبندی به آئین‌نامه انتخابات اتاق را توصیه می‌کنند و خواستار پایان دادن به حواشی، به‌منظور تمرکز اتاق بر اولویت‌های خود هستند؛ اما این ماجرا، موافقان و مخالفان زیادی دارد و اختلاف‌نظر در مورد حواشی ایجاد شده برای انتخابات اتاق، تأویل و تفسیر و نحوه رسیدگی به آنها نیز بسیار است.

بازی سه سر باخت

ذینفعان اصلی فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دولت، مردم و بخش خصوصی هستند و هر کسی که برای کسب منافع شخصی، جناحی یا گروهی به اتاق ایران ضربه بزند، در حقیقت به کل مثلث ذینفعان ضربه زده و هر سه ضلع را بازنده کرده است.

بازی سه سر باخت، عنوان نشستی است که با هدف بررسی نقدها و تحلیل‌های مخالفان و موافقان حوادث این روزهای اتاق ایران، ساعت 21 امشب (یکشنبه، 8 مرداد) با حضور نمایندگان تشکل‌ها، اقتصاددانان، کارشناسان حقوقی، فعالان اقتصادی و اهالی رسانه در کلاب هاوس اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود و همگان می‌توانند در این نشست مجازی شرکت کنند.

در همین رابطه