رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

عباس آرگون در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

همه باید در مقابل اقدامات فراقانونی بایستیم

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: همه باید در مقابل اقدامات فراقانونی بایستیم اعتماد بخش خصوصی به دولت و حاکمیت بزرگ‌ترین سرمایه دولت است و نباید مخدوش شود.

09 مرداد 1402
کد خبر : 67269
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر اینکه همه باید تابع قانون بوده و در مقابل اقدامات فراقانونی بایستیم گفت: اعتماد بخش خصوصی به دولت و حاکمیت نباید خدشه‌دار شود. چرا که این اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه دولت است. باید همه به دنبال اعتمادسازی بیشتر باشند و از اقداماتی که این اعتماد را مخدوش می‌کند پرهیز کنند.

او در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها علیه اتاق ایران گفت: انجمن نظارت که برگزارکننده انتخابات هیات رئیسه اتاق بود بر سلامت و برگزاری آن بر اساس قانون صحه گذاشته است. در این انتخابات بخش خصوصی نمایندگان خود را انتخاب کردند و به این موضوع باید توجه شود. بنابراین باید همه نتیجه را بپذیرند و به رأی اکثریت احترام بگذارند.

آرگون با اشاره زمزمه‌هایی درباره اصلاح آیین‌نامه اتاق ایران در شورای عالی نظارت بیان کرد: اگر قرار است تغیری در آیین‌نامه یا در قوانین مربوط به اتاق صورت بگیرد باز هم باید در چارچوب قانون انجام شود. در مورد آیین‌نامه‌های اتاق که هر اصلاح یا تغییری باید با رأی هیات نمایندگان باشد. هر جا قرار باشد فراتر از قانون پیش بروند هم دولت و هم بخش خصوصی آسیب خواهد دید. در مجلس هم اگر قرار است قانونی وضع شود باز باید نمایندگان اتاق حاضر باشند و نظرات بخش خصوصی شنیده شود.

او با بیان اینکه بخش خصوصی بدنه اصلی و ستون اصلی کشور در فرایند رشد و توسعه است گفت: اگر این بخش توسعه پیدا کند اقتصاد و کشور توسعه می‌یابد و تا زمانی که بخش خصوصی نحیف و آسیب‌پذیر و غیرمستقل باشد توسعه‌ای نیز اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین باید ابزارها و لوازم مورد نیاز توسعه بخش خصوصی در کشور فراهم شود.

آرگون ادامه داد: همان‌طور که هیچ سازمان و نهادی خالی از اشکال نیست ممکن است اتاق ایران هم ضعف‌هایی داشته باشد. باید اشکالات رفع شود و قوانین مورد نیاز آن تصویب و یا اصلاحات آن انجام شود. اما همه این‌ها باید در مسیر قانونی خود صورت بگیرد.

او تأکید کرد: تعامل سازنده میان دولت و بخش خصوصی قطعاً به رشد کشور منجر می‌شود. اما در غیر این صورت و با دخالت‌های غیرقانونی و فراقانونی این تعامل سازنده از بین برود و بخش خصوصی درگیر اجرا و مشکلات حاشیه‌ای شود طبیعی است که محیط را برای فعالیت‌های خود برای سرمایه‌گذاری و ... نامناسب خواهد دید.

در همین رابطه