رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

هیات رئیسه اتاق ایران در فرایند مورد تأیید وزارت صمت انتخاب شده است

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: مسئولیت برگزاری انتخابات ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و هیات نمایندگان اتاق ایران، در فرایندی که مورد تأیید این وزارتخانه رأی دادند و هیات رئیسه انتخاب شد.

11 مرداد 1402
کد خبر : 67294
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با انتقاد از فضاسازی‌هایی که بعد از انتخابات اتاق ایران علیه این نهاد صورت گرفته و همچنان بدون تشریح واضح و شفاف دلایل، ادامه دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق وظیفه قانونی‌اش، مدیریت فرآیند انتخابات اتاق‌ها و اتاق ایران را به عهده داشته و انتخابات هم در چارچوب تعیین شده، انجام و به تأیید ناظران منتخب این وزارتخانه نیز رسیده است. بنابراین اگر مشکلی در این بین وجود دارد، متوجه این دستگاه اجرایی است و باید مسئولیت آن را بپذیرد.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: جریان‌سازی برای اتاق ایران که نهادی مستقل بوده و بر اساس قانون، وظایف و تکالیف خود را انجام داده، اشتباه بزرگی است.

او به کار بردن عناوینی از جمله ضدانقلاب و ضد نظام در خطاب به فعالان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران را عین بی‌اخلاقی می‌داند و تأکید دارد تداوم این رویکرد به زیان اقتصاد کشور خواهد بود.

به باور او کل فرآیند انتخابات اتاق‌ها طبق قانون انجام شده و انجمن نظارت هم انتخابات استان‌ها و اتاق ایران را تأیید کرده است. از طرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول برگزاری و مدیریت فرآیند انتخابات بوده است، پس اگر مشکلی وجود دارد، مسئولیت آن با این دستگاه بوده و نباید پای اتاق ایران نوشته شود. از طرف دیگر چنانچه ایرادی وجود داشته چرا اجازه دادند که این جلسه که نماینده وزارتخانه نیز در این نشست حضور داشته است، برگزار شود؟

روشنک تصریح کرد: چرا از عناوین ضدانقلاب، ضد نظام استفاده می‌شود؟ این نگاه‌ها از دایره اخلاق خارج است. اگر درباره برگزاری انتخابات مشکلی وجود دارد، وزارتخانه باید طبق قانون ورود می‌کرد و موضوع را حل می‌کرد نه اینکه فشار آن را تشکل تشکل‌ها تحمل کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران مسئولیت درست یا نادرست برگزار شدن انتخابات را با وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌داند و تأکید دارد: نباید فرافکنی کرد. اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران، در فرایندی که مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده، رأی دادند و هیات رئیسه انتخاب شدند، اگر ایرادی وجود دارد، اول باید شفاف، واضح، بر اساس استدلال و در دایره قانون مطرح شود. بعد از آن طبق قانون و توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح مورد پیگیری و تصمیم‌گیری قرار بگیرد.

روشنک تصریح کرد: نمی‌شود با سلیقه یک نفر یا عده‌ای که مخالف شخص منتخب هستند، کل رأی اعضای هیات نمایندگان را زیر سؤال برد. وظیفه حاکمیتی شورای عالی نظارت انجام و رأی داده شده است. نشستی که برای انتخابات برگزار شد، نتیجه همین وظیفه حاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. پس امروز باید مسئولیت آنچه انجام دادند را بپذیرند.

در همین رابطه