رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست جامعه نیکوکاری ابرار و صندوق کارآفرینی امید عنوان شد؛

جامعه نیکوکاری ابرار با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه امضا می‌کند

اعضای شورای راهبری توسعه روستایی ابرار  با رئیس صندوق کارآفرینی امید دیدار کردند.

13 بهمن 1395
کد خبر : 6735
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در نشست مشترک با رئیس صندوق کارآفرینی امید خواستار همکاری این صندوق در طرح‌های توسعه روستایی شد.

در این نشست مقرر شد تا تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان جامعه نیکوکاری ابرار و صندوق کارآفرینی امید به امضا برسد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار و رئیس شورای راهبری توسعه روستایی ابرار در نشست مشترک با رئیس صندوق کارآفرینی امید، خواستار مشارکت بیشتر صندوق کارآفرینی امید در طرح‌های جدید توسعه پایدار روستایی ابرار شدند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در این نشست گفت: همکاری ابرار و صندوق امید در طرح توسعه روستای محمدآباد پسکوه، اثرات مثبت و موثری در بهبود فضای کسب‌وکار در روستا و ایجاد مشاغل جدید داشته است. خوشبختانه تمامی اقساط تسهیلات توسط وام‌گیرندگان به‌موقع پرداخت شده است که این خود یکی دیگر از نشانه‌های موفقیت طرح توسعه محمدآباد در ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

علی اصغر خامنوی از اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در استان‌های محروم و نابرخوردار کردستان، سیستان و بلوچستان  و خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در 10 روستای شهرستان‌های هیرمند، دیواندره و قائن عملیاتی می‌شود. پیشنهادات جدیدی هم برای اجرای طرح در استان‌های زنجان و مرکزی وجود دارد که در شورای راهبری ابرار در دست بررسی است.

خامنوی ضمن تأکید بر ضرورت تأمین مالی پروژه‌ها گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه روستایی، عدم دسترسی به منابع مالی است چرا که در بسیاری موارد فاقد ضمانت‌های لازم هستند. یکی از خدمات ابرار در طرح توسعه پایدار روستایی، ایجاد زمینه‌ها و بسترهای اقتصادی و اجتماعی و تسهیل دسترسی به منابعی است که از طریق نهادهایی چون صندوق کارآفرینی امید ارائه می‌شوند.

رئیس صندوق کارآفرینی امید ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، بر ضرورت مدل‌سازی فعالیت‌های ابرار تأکید کرد و گفت: خوب است اقدامات توسعه‌ای ابرار و بخش خصوصی، مدل‌سازی شود تا امکان تکثیر فعالیت‌ها و الگوبرداری برای سایرین نیز  فراهم شود. به‌طور مثال، مدل‌سازی فعالیت‌های نیروهای داوطلبی که حاضرند بخشی از زمان و تخصص خود را در کارهای خیر صرف کنند، یکی از این الگوها است.

اصغر نورالله‌زاده گفت: حمایت از کارآفرینی و اشتغال به‌ویژه از طریق تأمین مالی پروژه‌ها و اعطای تسهیلات با شرایط مناسب، ازجمله رسالت‌های صندوق کارآفرینی امید است. همکاری ابرار و صندوق فرصت خوبی جهت به اشتراک‌گذاری تجربیات و داشته‌ها است.  تلاش می‌کنیم از تمامی فرصت‌های موجود در صندوق تا جایی که توان مالی صندوق اجازه دهد، جهت کمک به طرح‌های توسعه‌ای ابرار استفاده کنیم.

در خلال نشست، مجریان پروژه‌ها توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب شهرستان و روستاهای اجرای طرح و میزان پیشرفت فعالیت‌ها ارائه کردند. همچنین توافقاتی در خصوص تفاهم‌نامه جدید میان ابرار و صندوق امید حاصل شد.

بر اساس تفاهم‌نامه پیشین ابرار و صندوق کارآفرینی امید در روستای محمدآباد پسکوه، 53 مورد تسهیلات به ارزش  8 میلیارد و 600 میلیون ریال به روستاییان پرداخت شد.

در همین رابطه