شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

باوجود احتمال کاهش صادرات

قیمت جهانی نفت ثابت باقی ماند

قیمت جهانی نفت روز دوشنبه باوجود انتظاراتی که مبنی بر تداوم تصمیم اوپک پلاس برای محدود کردن تولیدات نفت وجود دارد، ثابت باقی ماند؛ زیرا توقعات نسبت به تثبیت نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا افزایش‌یافته است.

13 شهریور 1402
کد خبر : 67711
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قیمت ماه نوامبر نفت برنت با افزایشی ۱۶ سنتی به ۸۸٫۷۱ دلار درازای هر بشکه رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس برای ماه اکتبر با افزایش ۱۸ سنتی باقیمت ۸۵٫۷۳ دلار معامله شد.

به گفته کارشناسان پیش‌بینی احتمال کاهش بیشتر تولید نفت توسط اعضای اوپک پلاس یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت به شمار می‌رود؛ اما هم‌زمان افزایش مداوم تولید نفت توسط آمریکا می‌تواند افزایش بیشتر قیمت نفت را کنترل کند. 

روسیه به‌تازگی اعلام کرده است که با شرکای خود در اوپک بر سر پارامترهای تداوم کاهش صادرات نفت به توافق رسیده است و انتظار می‌رود در هفته جاری بیانیه‌ای رسمی جزئیات کاهش برنامه‌ریزی‌شده توسط این کشورها را اعلام کند.

روسیه پیش‌ازاین هم اعلام کرده بود که در پی کاهش ۵۰۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت در ماه اوت، در ماه سپتامبر هم روزانه ۳۰۰ هزار بشکه در روز از صادرات نفت خود خواهد کاست. همچنین انتظار می‌رود عربستان سعودی کاهش داوطلبانه روزانه ۱ میلیون بشکه در روز را تا ماه اکتبر تمدید کند.

موضوعات :
در همین رابطه