رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

تقدیر از هیات نمایندگان ادوار اتاق اصفهان با حضور رئیس اتاق ایران

آیین تجلیل از هیات نمایندگان ادوار اتاق اصفهان با حضور رئیس اتاق ایران، استاندار اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق اصفهان برگزار شد.

16 بهمن 1395
کد خبر : 6777
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آیین تجلیل از هیات نمایندگان ادوار اتاق اصفهان با حضور رئیس اتاق ایران، استاندار اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق اصفهان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با قدردانی از ابتکار اتاق اصفهان در تقدیر از هیات نمایندگان ادوار این اتاق گفت: نقش فعالان اقتصادی اهم از تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهان در سطح ملی بسیار مهم و اثرگذار است و در طول ادوار مختلف هیات نمایندگان اتاق ایران، هیات نمایندگان اصفهان جایگاه ویژه و اثرگذاری در پارلمان بخش خصوصی کشور داشته است.

غلامحسین شافعی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل ماندگاری برخی از شخصیت‌های نامدار اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ ایران افراد ثروتمند، دارای جاه و مقام و قدرتمند بسیاری وجود داشته اند ولی تنها برخی از آنان در نزد اذهان عمومی ماندگار شده اند. افراد ماندگار به دلیل اخلاق و عشق به مردم توانستند در اذهان عموم جامعه ماندگار شوند.

هیات نمایندگان اتاق اصفهان، در تکاپو برای رونق کسب‌وکار است

رئیس اتاق اصفهان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اصفهان همواره جزو شهرهای پیشتاز در انقلاب شکوهمند اسلامی بود که در بهمن 57 با حضور گسترده در راهپیمایی نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشت.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم تکریم فعالان اقتصادی است که در کنار کسب‌وکار و مشغله‌های روزانه برای حل مشکلات همکاران خود وقت می‌گذارند و برای توسعه شهر و استان خود همواره تلاش می‌کنند.

سهل‌آبادی با اشاره به قدمت 85 ساله اتاق اصفهان گفت: به همت حاج حسین کازرونی و جمعی از فعالان اقتصادی بنایی نهاده شده که مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی را بتوانند با رایزنی و همدلی برطرف کنند و این بنا همچنان نسل به نسل منتقل و امروز به عهده هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی قرارگرفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان در شرایط خوب به سر نمی‌برند و دغدغه کار و تولید آنان را از برنامه‌های توسعه کسب‌وکار بازداشته است.

وی با اشاره به اینکه 80 سال پیش یک فعال اقتصادی کارخانه تولید برق 99 وات را برای شهر اصفهان راه‌اندازی کرد، گفت: تولیدکنندگان اصفهانی در شرایط سخت و دشوار همواره به دنبال رشد و توسعه شهر بودند و تاریخ اقتصادی این شهر نشان از حضور افراد توانمند و اثرگذار در دوران مختلف دارد.

 سهل‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان همواره در تکاپو برای رونق کسب‌وکار و حل مسائل فعالان اقتصادی است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند.

وی خرید سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان باهدف تأمین زیرساخت‌های اقتصادی استان را یکی از فعالیت‌های اتاق برشمرد و گفت: راه‌اندازی معاونت جوانان و بانوان و همچنین تمرکز بر حل مسئله زاینده‌رود از دیگر فعالیت‌های اتاق اصفهان است.

سهل‌آبادی به فعالیت 11 کمیسیون تخصصی اتاق اصفهان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تعیین برند بین‌المللی شهر اصفهان، اصلاح قوانین و مقررات، تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری بخشی از فعالیت های این کمیسیون‌ها در طول دو سال گذشته بوده است.

استاندار: وظیفه اتاق‌های بازرگانی، گشودن دروازه‌ صادرات است

استاندار اصفهان در مراسم تجلیل از هیات نمایندگان ادوار اتاق اصفهان گفت: تاریخ اقتصاد جهان بیانگر دوره‌های پرفرازونشیبی است که آثار آن از نوع نگاه به بخش خصوصی و تجار معین می‌شود. مردم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برون‌رفت از موانع توسعه پایدار و ایجاد رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی با قدرتمند شدن بخش خصوصی میسر می‌شود.

رسول زرگر پور خاطرنشان کرد: دولت‌ها اکنون دریافتند که بایستی سیاست‌گذار اقتصادی باشند و نه کارگزاران اقتصادی و در این راستا وظایف مهم‌تری مانند بسترسازی و نظارت در شرح وظایف دولت خودنمایی می‌کند. خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موضوع مشارکت و هماهنگی دولت و بخش خصوصی از مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی کشور گردید که نمونه بارز آن جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: در برنامه ششم به دنبال این موضوع بودیم که دولتی قدرتمند اما ناظر بر عملکرد اقتصادی را طراحی و بخش خصوصی واقعی را به متن اقتصاد برگردانیم، هرچند کاری است دشوار و زمان‌بر اما امکان‌پذیر، که به پشتیبانی و شکوفایی عملکرد فعالان اقتصادی خصوصاً اعضای اتاق‌های بازرگانی چه اعضای فعلی و چه اعضای ادوار گذشته وابسته است.

زرگر پور در ادامه گفت: اتاق بازرگانی که سابقه ۴۰۰ ساله در جهان و عمری ۱۳۰ ساله در ایران دارد. پارلمان بخش خصوصی کانون و مرکز هم‌اندیشی فعالان اقتصادی با رویکرد توسعه بخش خصوصی است؛ کانونی که اولین و مهم‌ترین وظیفه آن استفاده حداکثری از امکانات و مزیت‌های نسبی موجود در کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی از محل صادرات محصولات تولیدشده در داخل است.

زرگرپور گفت: در مرحله بعدی باید با برداشتن موانع و توانمند کردن ارتباطات بین‌المللی، شرایط را برای بازرگانانی که وظیفه خطیر بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای خارج از ایران دارند را مهیا کرده و امکان توسعه و رشد صادرات کالا و خدمات ایرانی را فراهم آورد؛ موضوع مهمی که گویا سال‌هاست به فراموشی سپرده‌شده و یا اگر هم نیم‌نگاهی به آن شده است کافی نبوده و نتوانسته بازارهای هدف را برای صادرات بیشتر محصولات نهایی ایران آماده کند.

استاندار اصفهان افزود: در دنیا وظیفه اصلی اتاق‌های بازرگانی و بازرگانان، گشودن دروازه‌های بازارهای خارجی برای کالاهای تولیدشده در داخل است و هر بازرگان نماینده‌ای است که کالاهای تولیدشده در کشور خود را به دیگر کشورها عرضه می‌کند. متأسفانه در ایران بیشتر شاهد آن هستیم که این بازرگانان داخلی هستند که با کالاهای خارجی بازارهای ما را مورد هدف قرار داده و به بازرگانان داخلی نمایندگانی برای تبلیغات کالاها و خدمات خارجی و ورود هرچه بیشتر این کالاها به داخل ایران تبدیل‌شده‌اند.

زرگر پور اضافه کرد: علاوه بر اتاق‌های بازرگانی نقش تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هرقدر این تشکل‌ها توانمندتر و داناتر باشند، اثرگذاری آن‌ها بیشتر و بهتر خواهد بود. ازاین‌رو امید است اتاق ایران با توسعه توانمندی‌ها و تحکیم جایگاه خود به‌عنوان یک‌نهاد غیردولتی، دانایی محور و فراگیر بتواند نسبت به افزایش تأثیرگذاری حضور فعالان اقتصادی در عرصه‌های اقتصادی کشور کمک کند و با به‌کارگیری استراتژی‌های مناسب سهم خود را در توسعه و بالندگی اقتصادی کشور ایفا کند.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی بایستی تمام تلاش خود را در اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور، رقابتی بودن اقتصاد، ارتقای تولید ملی و افزایش صادرات به کار گیرد تا هم‌راستا با دولت و ارکان نظام بتوانیم سریع‌تر به اهداف مصوب چشم‌انداز 1404 دست‌یافته و نسبت به ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور اقدام کنیم.

فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه باید نهادینه شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، بند ویژه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید شده که بخش خصوصی با همکاری دولت می‌تواند بر آن تمرکز کند.

حمیدرضا فولادگر تصریح کرد: اتاق اصفهان با ایجاد بستر مناسب برای آموزش و توانمندسازی فعالان اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

فولادگر با اشاره به تصویب قوانین بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و رفع برخی از موانع تولید در مجلس گفت: شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در برنامه ششم نیز موردتوجه نمایندگان مجلس قرار گرفت. اجرای این قوانین می‌تواند در فضای اقتصادی کشور رونق ایجاد کند.

در پایان این مراسم از اعضای هیات نمایندگان ادوار اتاق بازرگانی اصفهان و از نوادگان حاج حسین کازرونی مؤسس اتاق تجارت اصفهان تقدیر به عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه