شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

اتاق ایران آنلاین گزارش می‌دهد

شروع هفتگی بورس با سبز کم‌رمق

بورس تهران بعد از تعطیلات اخیر، با وضعیتی نسبتاً متعادل شروع به کار کرد و گرچه بسیاری از نمادها به رنگ سبز درآمدند اما رشد بازار به دلایل متعدد به‌قدری کم‌رمق بود که رقم شاخص کل حدود 9 هزار واحد افزایش یافت.

26 شهریور 1402
کد خبر : 67792
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز، 9051 واحد رشد کرد و روی رقم 2 میلیون و 135 هزار و 792 واحد ایستاد. نقشه بازار سهام در معاملات روز جاری سبز بود؛ اما معاملات کم‌عمق در اغلب نمادها باعث شد رشد شاخص متناسب با رنگ سبز غالب در بازار نباشد.

ارزش معاملات امروز بازار سهام به حدود 6963 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به قبل از اصلاح بازار در نیمه نخست اردیبهشت امسال به کمتر از یک‌سوم کاهش پیدا کرده اما در مقایسه با روز قبل حدود 20 درصد بهتر شده است.

شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات امروز با رشد 5154 واحدی به 723 هزار و 176 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز، ارزش کل بازار سهام ایران به 74 هزار و 988 هزار میلیارد تومان رسید که اندکی بیش از 150 میلیارد دلار است.

گرچه به‌زعم بسیاری از فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه، این بازار در شرایط قیمتی مناسبی به سر می‌برد و نسبت ریسک به ریوارد در کلیت بازار، خرید را توجیه می‌کند؛ اما ابهام در دورنمای بازار اصلی‌ترین عاملی است که صاحبان نقدینگی را در تصمیم‌گیری برای خرید به چالش کشیده و نتیجه آن کاهش شدید عمق بازار بوده است.

 

در همین رابطه