شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

با مشارکت اتاق قزوین

استان قزوین و اقلیم کردستان عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به‌منظور تقویت سرمایه‌گذاری، برگزاری نمایشگاه و توسعه صادرات، اتاق قزوین به همراه شرکت‌‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی و شهرک‌های صنعتی قزوین با اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق تفاهم‌نامه امضا کردند.

29 شهریور 1402
کد خبر : 67817
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق قزوین، اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، تفاهم‌نامه همکاری 4 جانبه منعقد کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای رشد و توسعه اقتصادی، تقویت سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد فعالان اقتصادی ایران و عراق، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و همچنین توسعه بازارهای صادراتی برای هر دو کشور منعقد شده است.

مهدی عبدیان، رئیس اتاق قزوین، شیخ مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق، رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و احمد خورگامی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، تفاهم‌نامه 4 جانبه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در ۷ ماده و به مدت ۳ سال امضا کردند و اجرای آن بلافاصله آغاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در جریان امضای این تفاهم‌نامه، گفت: برنامه بازدید هیات تجاری و امضای این تفاهم‌نامه چهارجانبه یک اتفاق خوب برای استان و کشور است که قطعاً به توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی می‌انجامد.

اهم محورهای مورد تأکید در این تفاهم‌نامه

- همکاری در راستای ایجاد فعالیت‌های تجاری مشترک جهت ورود به بازارهای تجاری و بین‌المللی و همچنین ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به‌منظور انتقال دانش و تکنولوژی.

- ایجاد محیطی سالم برای سرمایه‌گذار و سرمایه، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه هر منطقه، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های تجاری طرفین و زمینه‌سازی جهت ورود به بخش گردشگری هر دو طرف در راستای تبادلات فرهنگی و اقتصادی دوجانبه.

موضوعات :
در همین رابطه