رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در نشست شورای گفت‌وگوی استان هرمزگان

شورای گفت‌وگوی هرمزگان در مسیر پیشرفت قرار دارد

محمدرضا صفا رئیس اتاق بندرعباس، با اشاره به بهبود جایگاه شورای گفت‌وگوی هرمزگان در ارزیابی‌های وزارت کشور، گفت: بهبود وضعیت استان در بسیاری از شاخص‌ها نیز این مسئله را تأیید می‌کند.

29 شهریور 1402
کد خبر : 67838
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، گفت: ارتقای جایگاه شورای گفت‌وگوی استان هرمزگان در ارزیابی وزارت کشور نشان می‌دهد که این شورا در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد اینکه در بسیاری از شاخص‌ها جایگاه مطلوب به دست آمده نیز از این مسئله را تأیید می‌کند.

محمدرضا صفا در هشتادویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، افزود: در ارزیابی عملکرد شورای گفت‌وگو توسط وزارت کشور، شوراها در چهار گروه ارزیابی و دسته‌بندی می‌شوند که استان هرمزگان در دسته دوم قرار گرفته است.

او تأکید کرد: با آسیب‌شناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سالی که گذشت، تلاش خواهیم کرد در سال جاری رتبه مطلوب‌تری را برای استان کسب کنیم.

صفا در ادامه با بیان اهمیت حمل‌ونقل دریایی استان هرمزگان، اظهار کرد: هرمزگان، تنها استان دارای ناوگان حمل‌ونقل دریایی مسافربری است و ۳۹ شناور به‌صورت مستمر این وظیفه را که منجر به توسعه گردشگری و توسعه اجتماعی می‌شود بر عهده دارند؛ ازاین‌رو لازم است این ناوگان نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: به‌تازگی در مسیر بین دبی و شارجه، خطوط شناوری دریایی با هزینه 15 درهم برای یک سفر 15 دقیقه راه‌اندازی شده که نرخ آن بسیار بالاتر از قیمت ابلاغی در هرمزگان است؛ ازاین‌رو درخواست داریم در بحث قیمت‌گذاری نیز به شناورداران هرمزگانی کمک شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، با اشاره به بالا بودن قیمت تمام‌شدهٔ شناورهای ساخت داخل، گفت: دولت هر جایی که قیمت تمام شده محصولات تولید ملی مانند خودرو بالا می‌رود از مکانیسم واردات استفاده می‌کند ازاین‌رو باید از این طریق و با ایجاد توازن، به‌طوری‌که شناورسازان نیز متضرر نشوند، به سمت واردات شناورهای دسته دوم خارجی نیز حرکت کرد.

صفا تصریح کرد: اتاق بندرعباس آماده است در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نهایت همکاری را داشته باشد و از مهرماه نیز گزارشات شامخ توسط اتاق بندرعباس برای ارسال خواهد شد.

او از توافقاتی بین اداره کل امور مالیاتی هرمزگان و اتاق بندرعباس نیز خبر داد و گفت: ۳۴ شرکت بزرگ هرمزگان در حال حاضر، خارج از استان مالیات خود را پرداخت می‌کنند که می‌توان با عزم همگانی این مسئله را در پرداخت عوارض و مالیات‌ها حل کرد تا منافع فعالیت آن‌ها به استان برسد.

در همین رابطه