رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان عنوان کرد

گردشگری؛ محور فعالیت‌های اتاق کرمان

رئیس اتاق کرمان در دیدار با رئیس مرکز اکوتوریسم دانشگاه گریفیث استرالیا بر جایگاه ویژه گردشگری در برنامه‌های اتاق کرمان تأکید کرد.

18 بهمن 1395
کد خبر : 6789
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان در دیدار با رئیس مرکز اکوتوریسم دانشگاه گریفیث استرالیا بر جایگاه ویژه گردشگری در برنامه‌های اتاق کرمان تأکید کرد.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش معدن و همچنین اجرای پروژه‌های صنعتی بزرگ، اذعان داشت: با این وجود، گردشگری جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های استان دارد و از هشت منطقه اقتصادی استان، پنج منطقه با گرایش گردشگری است.

سید مهدی طبیب زاده ادامه داد: اتاق کرمان نیز با درک این موضوع که گردشگری سریع ترین مسیر برای توسعه‌یافتگی یک منطقه است، محور فعالیت‌ها را گردشگری قرار داده و در تازه‌ترین اقدام سعی در معرفی برند شهری کرمان داریم تا باتوجه به پتانسیل‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و... استان را با یک نام آشنا در دنیا معرفی کنیم.

رئیس اتاق کرمان خواستار گنجاندن مناطق جنوبی استان در برنامه‌های تحقیقاتی، علمی و توریستی این گروه شد و گفت: در جیرفت تمدنی در حال معرفی است که شاید ذهنیت‌های کنونی در مورد تمدن بشری را تغییر دهد. طبیب‌زاده، از حضور یک مجموعه "هنر کوچ‌رو" متشکل از هنرمندان و گردشگران بین‌المللی در کرمان خبر داد و گفت: این گروه در اردیبهشت ماه سال آینده به کرمان سفر خواهد کرد تا با خلق آثار هنری در مراکز گردشگری کرمان، نسبت به معرفی استان اقدام کنند.

کویر لوت کرمان در دنیا منحصر به فرد است

رئیس مرکز اکوتوریسم دانشگاه گریفیث استرالیا که به همراه گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به کرمان سفر کرده است، گفت: من علاقه زیادی به کویر لوت کرمان دارم چون در دنیا منحصر به فرد است.

پرفسور رالف باکلی، در دیدار با رئیس و نایب رئیس اتاق کرمان، افزود: قبل از حضور در کرمان اطلاعات چندانی از این شهر نداشتم اما اکنون می‌دانم که بسیاری از امکانات و زیرساخت ها در حال ساخت و یا بازسازی است، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام گرفته و بسیاری موارد در شرف احیا و نو شدن است که این مهم نوید آینده‌ای روشن را برای گردشگری استان می‌دهد.

باکلی، ادامه داد: گردشگران برای بازدید از یک کشور، بسته کامل، شامل جاذبه‌های طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری ماجراجویانه را انتخاب می‌کنند که در استان کرمان همه این موارد وجود دارد اما باید برای عرضه آن به صورت کامل، بیشتر تلاش کرد.

موضوع گردشگری در برنامه ششم توسعه بصورت ویژه دیده شود

همچنین نایب رئیس اتاق کرمان در ادامه این نشست با بیان اینکه موضوع گردشگری در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه دیده شده گفت: در پایان این برنامه تعداد گردشگران فعلی باید پنج برابر افزایش یابد، که برای تحقق این مهم می توان از پتانسیل‌های استان در زمینه ژئوتوریسم استفاده کرد.

مهدی سیاوشی ادامه داد: گردشگری به عنوان محور توسعه استان های جنوب شرق کشور به ویژه کرمان در نظر گرفته شده است. باید برای رسیدن به اهداف استان در زمینه گردشگری، تسهیلات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

در ادامه، نشست پرسش و پاسخ برگزار و رئیس و نایب رئیس اتاق کرمان سوالات پروفسور باکلی و همچنین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی را پاسخ گفتند. این گروه استرالیایی به مدت چهار روز از کویر لوت کرمان بازدید و برنامه های تحقیقاتی تئوری و علمی را انجام خواهند داد.

موضوعات :
در همین رابطه