شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق قزوین در نشست با نماینده اتاق بازرگانی روسیه

ایران و روسیه با هم می‌توانند از تحریم‌ها عبور کنند

رئیس اتاق قزوین در نشست با حضور نماینده اتاق بازرگانی روسیه، با اشاره به تحریم‌های متعدد اعمال شده علیه ایران و روسیه، اظهار کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود، دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر از تحریم‌ها عبور کنند.

08 مهر 1402
کد خبر : 67903
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق قزوین، ضمن تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: ما در بحث سرمایه‌گذاری در استان قزوین آماده همکاری متقابل بوده و اعطای مشوق‌ها و معافیت‌های لازم را مدنظر را داریم.

مهدی عبدیان در نشست هیات رئیسه اتاق قزوین و فعالان اقتصادی این استان با ویاچسلاو یوواچف، نماینده اتاق بازرگانی روسیه، افزود: ما از تمامی سرمایه‌گذاران و تجار روسی به گرمی استقبال می‌کنیم و آماده توسعه همکاری گسترده در تمامی زمینه‌های اقتصادی با کشور روسیه هستیم به‌گونه‌ای که درشان دو کشور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه انجام گرفته از سوی قدرت‌های مؤثر و مداخله‌گر در عرصه اقتصاد جهانی، دو کشور ایران و روسیه باید در کنار یکدیگر باشند تا از این تحریم‌های جهانی عبور کنند و توسعه روابط تجاری می‌تواند نشانه‌ای از این هم‌افزایی و اتحاد استراتژیک باشد.

در ادامه، نماینده اتاق بازرگانی روسیه، گفت: در چارچوب قوانین اتاق ایران و اتاق بازرگانی روسیه ۹ سال است که در حال ایجاد ارتباط بین تجار ایرانی و روسی هستیم و دو شرکت زیرمجموعه هستند که به‌صورت دو پلتفرم کامل به شرکت‌های ایرانی و روسی جهت ایجاد این ارتباط کمک می‌کنند.

ویاچسلاو یوواچف، افزود: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در صنعت و تولید محصولات مختلف است و توسعه روابط با ایران ازنظر من چشم‌انداز خوبی دارد. دیدارها و جلسات خوبی در قزوین داشتیم و درخواست‌های زیادی برای پیدا کردن شریک تجاری از دو طرف به دست ما می‌رسد.

وی ادامه داد: من شخصاً مسئول قسمت توسعه روابط بین‌المللی هستم و پیشنهادم این است که تبادل اطلاعات را بین دو کشور افزایش دهیم.

یوواچف با اشاره به وجود معادن سنگ در قزوین، گفت: ما نیازمند سنگ طبیعی و اسلب و همچنین فرآورده‌های پتروشیمی استان شما هستیم و ما آمادگی ایجاد نهادهای مشترک بین ایران و روسیه را نیز داریم. همچنین کشور ما در زمینه لوازم‌خانگی نیازمند واردات است و با توجه به ظرفیت‌هایی که استان قزوین در این زمینه دارد، می‌توان در این حوزه همکاری کرد.

نماینده اتاق بازرگانی روسیه افزود: به دلیل تحریم‌ها، ماشین‌آلات کارخانه‌هایی که توسط شرکت‌های اروپایی در روسیه راه‌اندازی شده بود، دیگر فعالیت ندارند و به‌صورت تعطیل درآمده‌اند و این شرکت‌ها دیگر در روسیه فعالیت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: ما همچنین برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و کارخانه‌های مشترک در زمینه‌های لجستیک و حمل‌ونقل نیز آمادگی داریم، ضمن اینکه در بحث مصالح ساختمانی و میلگرد هم نیازهای بازار روسیه زیاد است و در پی استفاده از انبارهای اختصاصی در استان قزوین نیز هستیم.

در این نشست مقرر شد: در آینده نزدیک جلسات تخصصی و تکمیلی با حضور مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های بزرگ استان قزوین جهت آشنایی بیشتر و عقد قراردادهای تجاری با طرف روسی برگزار شود.

موضوعات :
در همین رابطه