شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

طی دو سال گذشته مودیان مالیاتی ۸۳.۵ درصد رشد یافته است

بر اساس آخرین آمار، تعداد مودیان مالیاتی به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سال 1402 رسیده است که نشان می‌دهد طی دو سال گذشته تعداد مودیان ۸۳.۵ درصد رشد داشته است.

15 مهر 1402
کد خبر : 67973
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس آخرین آمار، تعداد اشخاص حقیقی دارای اظهارنامه مالیات عملکرد از حدود ۲.۶ میلیون فقره در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش و درآمد ابرازی آن‌ها از حدود ۳ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار میلیارد تومان (۱۰ برابر) افزایش یابد.

به صورت جزئی‌تر، در سال ۱۴۰۱ تعداد مودیان مالیاتی با ۵۲.۴ درصد (معادل یک میلیون و ۵۳۰ هزار نفر) افزایش به ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر رسید. همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد مودیان مالیاتی با ۲۰.۳ درصد رشد به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

به این ترتیب طی دو سال گذشته، تعداد مودیان مالیاتی ۸۳.۵ درصد رشد داشته است.

از سویی دیگر دولت ۲ هزار و ۵۰۰ بدهکار مالیاتی را ممنوع‌الخروج کرد که آنها اقدام به واریز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات کردند.

بنابراین طی دو سال گذشته، رشد ۵۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رخ داده است و در عین حال افزایش ۴ واحد درصد در تأمین مالی دولت از طریق مالیات‌ها (افزایش سهم تأمین مالی دولت از محل درآمدهای مالیاتی از ۴۸ درصد در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲) محقق شده است.

موضوعات :
در همین رابطه