رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در نشست شورای گفت‌وگوی استان هرمزگان مطرح کرد

نماینده تام‌الاختیار بانک مرکزی در استان هرمزگان مستقر شود

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس، می‌گوید: پاسخگویی به مکاتبات تجار و بازرگان با بانک مرکزی بسیار زمان‌بر است و برای رفع این مشکل، باید نماینده این بانک با اختیارات کافی در استان مستقر شود.

18 مهر 1402
کد خبر : 68027
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اطاله پاسخگویی مکاتبات تجار و بازرگانان توسط بانک مرکزی و مشکلات موجود، گفت: لازم است که نماینده بانک مرکزی در استان هرمزگان با اختیارات مکفی مستقر شود.

محمدرضا صفا در هشتاد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، افزود: درخواست دیگر فعالان اقتصادی استان هرمزگان این است که مانند استان‌هایی نظیر بوشهر، استان هرمزگان نیز در شورای خبرگان بانکی نماینده داشته باشد.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: پیشنهاد داریم در راستای حمایت از شناورسازان و شناورداران مدت بازپرداخت تسهیلات این حوزه از ۱۰ سال به ۱۵ سال افزایش یابد و تسهیلات در اختیار شناورسازان قرار گرفته و شناور نیز به‌عنوان وثیقه در رهن بانک قرار گیرد.

صفا تأکید کرد: حذف یارانه‌های موجود در بلیت شناورهای مسافربری، پیشنهاد واضح اتاق بازرگانی برای حل مشکلات شناورداران است.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست، گفت: در صورت تقاضای سرمایه‌گذاران، تسهیلات جهت ساخت تولید ورق‌های آلومینیومی موردنیاز ساخت شناورهای مسافربری اعطا می‌شود.

مهدی دوستی، در بررسی توان داخلی تأمین شناورهای مسافری، افزود: یکی از علل قیمت بالای شناورهای داخلی، واردات برخی تجهیزات شناورها از خارج کشور است.

وی با اشاره به واردات ورق‌های آلومینیومی موردنیاز شناورهای مسافربری، گفت: مواد اولیه برای تولید آلومینیوم با گِرید موردنیاز، در استان وجود دارد و با توجه به مزیت‌های نسبی کشور می‌توانیم این ورق‌ها را ارزان‌تر از کشورهای خارجی تولید کنیم.

استاندار هرمزگان، با تأکید بر لزوم بررسی دقیق برای ایجاد امکان تولید ورق‌های آلومینیومی موردنیاز شناورسازی مسافربری و تعریف طرح سرمایه‌گذاری برای آن، گفت: لازم است به سمت تولید ورق‌های آلومینیومی موردنیاز شناورهای مسافری با هدف رقابت بین‌المللی برویم.

در همین رابطه