رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

محمدرضا کرباسی در دیدار با رئیس بخش کشاورزی اتاق اقتصاد کرواسی

ایران و کرواسی از ظرفیت‌های ترانزیتی یکدیگر استفاده کنند

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با بیان اینکه ایران و کرواسی ظرفیت‌های ترانزیتی قابل توجهی در همکاری با یکدیگر دارند، بر استفاده از این ظرفیت‌ها تأکید کرد.

19 مهر 1402
کد خبر : 68050
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل ایکریک در دیدار با یلنا دوگوم رئیس بخش کشاورزی اتاق اقتصاد کرواسی، گفت: ایران به عنوان هاب منطقه می‌تواند دروازه ورود محصولات کرواسی به منطقه و همین‌طور کرواسی به علت شرایط جغرافیایی می‌تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به کشورهای جنوب شرق اروپا باشد و دو کشور باید از ظرفیت‌های ترانزیتی یکدیگر استفاده کنند.

محمدرضا کرباسی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند جهت رفع موانع ارتباطات تجاری هم‌افزایی داشته باشند، افزود: یکی از موانع موجود، عدم آگاهی از نیاز یکدیگر و همچنین قوانین تجاری و سرمایه‌گذاری است. ضعف همکاری‌های حمل‌ونقل بین دو کشور از دیگر علل ضعف روابط تجاری دو کشور است. سومین مانع، عدم وجود پرواز مستقیم تهران-زاگرب است. همچنین نحوه پرداخت‌های تجاری با توجه به تحریم بانکی ایران موضوع دیگری است که می‌بایست به آن توجه شود.

در ادامه، با توجه به بافت منطقه‌ای زلزله‌خیز زاگرب و دیگر شهرهای کرواسی، نمایندگان انجمن صنفی کارفرمایی سیستم ساختمانی قاب‌های سبک فولادی (L.S.F)، خدمات خود را معرفی کردند. در ادامه، نماینده جامعه تورگردانان ایران، از ظرفیت‌های ایران در زمینه گردشگری و گردشگری سلامت گفت و برای همکاری ایران و کرواسی در زمینه گردشگری اعلام آمادگی کرد.

موضوعات :
در همین رابطه