رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

با امضای تفاهم‌نامه میان سفارت دانمارک و اتاق اراک

صدور روادید دانمارک برای بازرگانان استان مرکزی تسهیل می‌شود

سفارت دانمارک و اتاق اراک با هدف توسعه همکاری ها، تفاهم نامه امضا کردند.

06 اردیبهشت 1396
کد خبر : 6811
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر دانمارک در ایران با حضور در اتاق اراک، ضمن برگزاری نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی، با رئیس اتاق اراک تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سفارت دانمارک گفت: این تفاهمنامه توسعه مراودات اقتصادی بین استان مرکزی و کشور دانمارک را تسهیل کرده و از طرفی منجر به تسهیل صدور روادید برای بازرگانان استان خواهد شد.

محمدرضا جعفری به سفر سفرا و هیات‌های بازرگانی کشورهای مختلف به استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: این حضور پررنگ در استان در فضای پسابرجام موجب شده  بتوانیم روابط اقتصادی استان با دیگر کشورها را تقویت کنیم.

جعفری به بیان ظرفیت های مختلف استان پرداخت و گفت: استان مرکزی و کشور دانمارک می توانند مراودات اقتصادی خوبی داشته باشند و از آنجا که بسیاری از صنایع استان نیاز به اورهال دارند این مهم موجب شده فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری به وجود آید و دانمارکی‌ها می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کند.

سفیر دانمارک در ایران  ضمن معرفی این کشور برای بازرگانان اراکی گفت: دانمارک تولیدات خوبی در زمینه گوشت سفید دارد و در این استان نیز این صنعت رشد مناسبی داشته است، ولی این به این معنا نیست که ما در این صنعت همکاری نداشته باشیم.

دنی عنان  گفت: دانمارک نصف استان مرکزی وسعت دارد، اما چهار برابر آن دارای جمعیت است. این جمعیت شامل 25 هزار ایرانی است که در این کشور در امور تجاری و اقتصادی مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: ظرف یک سال و نیم گذشته مراودات تجاری و ارتباط دانمارک با ایران گسترده تر شده است. سال گذشته هیات های تجاری مختلف از دانمارک به ایران سفر کرد که بزرگترین آن هیاتی با 124 شرکت کننده بود و همگی تحت تاثیر بازار خوب ایران قرار گرفتند. مراودات تجاری با ایران باعث شد تا شش شرکت دانمارکی دفاتر خود را در ایران بازگشایی کنند.

وی افزود: عمده محصول بستنی ایران با ماشین آلات دانمارکی تولید و روانه بازار مصرف می شود. انرژی های تجدید پذیر، بخش مهمی از فرصت کاری است که دانمارک می تواند در ایران داشته باشد. ایران با وجود منابع نفی و گاز فراوان به دنبال انرژی های تجدید پذیر است تا از این طریق منابع درآمدی خود را از محل صادرات افزایش دهد.

عنان افزود: دانمارک در زمینه انرژی های تجدید پذیر در دنیا نقش راهبردی را ایفا می کند و در این زمینه به بازار ایران توجه خاص دارد.

 

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری میان اتاق اراک و سفارت دانمارک در زمینه تسهیل صدور روادید و تبادل هیئت های تجاری و آگاهی از وضعیت مناقصات و زمینه های همکاری شرکت های ایرانی در آن کشور منعقد شد.

موضوعات :
در همین رابطه