رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و امارات تأکید شد

اتاق‌های ایران و امارات برای رفع موانع همکاری، برنامه‌ریزی کنند

در نشست روسای اتاق‌های ایران و امارات، راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و ارتقا سطح همکاری‌ها میان دو اتاق بررسی شده و بر برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع موانع همکاری‌های مشترک تأکید شد.

26 مهر 1402
کد خبر : 68118
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: اتاق‌های ایران و امارات باید برای توسعه روابط میان بخش‌های خصوصی دو کشور در بخش‌های دارای مزیت اقتصادی، برنامه و راهکارهای عملیاتی تعریف کنند.

حسین سلاح ورزی، در دیدار با عبدالله المزروعی، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی، افزود: در این مسیر، شناسایی موانع و مشکلات بر سر راه توسعه روابط دو کشور و تلاش و پیگیری اتاق‌ها برای مرتفع کردن این موانع، پیش‌نیاز افزایش سطح مناسبات تجاری ایران و امارات است.

او با طرح درخواست از رئیس اتاق امارات برای پیگیری حل مشکلات شرکت‌های ایرانی در امارات، ادامه داد: تسهیل صدور روادید کار برای نیروهای متخصص ایرانی حاضر در امارات، اتخاذ سازوکارهای نوین برای حل مشکل مراودات بانکی و مالی میان تجار دو کشور، فعال‌سازی اتاق مشترک متناظر در امارات و فقدان ساز‌وکار داوری برای رفع اختلافات احتمالی میان تجار ایرانی و اماراتی از طریق نهاد مشترک داوری و icc ازجمله مشکلات موجود بر سر راه شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در امارات است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: همکاری در زمینه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی، استفاده از امکانات ترانزیتی ایران برای حمل‌ونقل مواد غذایی و غلات و سایر کالاها در مسیر امارات - اوراسیا و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی ایران در این زمینه، همکاری شرکت‌های ایرانی و اماراتی برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی دوجانبه یا سه‌جانبه در کشورهای ثالث، ازجمله زمینه‌های همکاری سودآور و موفق برای هر دو کشور خواهد بود.

او در پایان از رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی دعوت کرد، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه اوراسیا به ایران سفر کند.

آماده همکاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی هستیم

رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی نیز در این دیدار، با استقبال از حضور تجار و شرکت‌های ایرانی در این کشور، گفت: قوانین جدید و تسهیلات امارات برای تجار خارجی، فرصت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری تجار دو کشور خواهد بود.

عبدالله المزروعی، با اشاره به اشتراکات و قرابت‌های دینی، فرهنگی و روابط دیرینه میان مردم دو کشور، ادامه داد: باید از این فرصت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استفاده کنیم؛ تا جایی که تجار ایرانی اتاق امارات را خانه خود بدانند. اتاق‌های ایران و امارات هم باید روابط خود را بیش از گذشته توسعه دهند.

المزروعی با تأکید بر اینکه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی آماده همکاری هستیم، افزود: انعقاد موافقت‌نامه‌های همکاری در زمینه اجتناب از دریافت مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های متقابل، همکاری‌های گمرکی و حمل‌ونقل راهگشای توسعه روابط تجاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور خواهد شد.

او اظهار کرد: البته برخی از مشکلات باید در سطوح مقامات دولتی دو کشور پیگیری و مرتفع شود. بااین‌حال من به آینده روابط خوش‌بین هستم.

در همین رابطه