شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مرتضی حاجی‌آقا میری با اشاره به حاشیه‌سازی‌ها علیه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران

دود اخلال در فعالیت اتاق ایران بیش از همه به چشم دولت خواهد رفت

رئیس کمیسیون فرش،هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران گفت:اخلال در فعالیت‌های اتاق ایران بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را مختل کرده و به تخریب وضعیت معیشتی مردم منجر خواهد شد که نتیجه‌ای جز فرار سرمایه اقتصادی و انسانی نخواهد داشت.

14 آبان 1402
کد خبر : 68182
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران با اشاره به حاشیه‌سازی‌ها علیه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، گفت: متاسفانه به جای اینکه بخش خصوصی و دولت در کنار هم به مسائل اصلی کشور بپردازند، با حاشیه‌سازی‌های زائد به موضوعاتی پرداخته می‌شود که نه مبنای قانونی و حقوقی دارند و نه به صلاح کشور هستند.

مرتضی حاجی‌آقامیری در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین افزود: اتفاقاً آنچه بر اساس مر قانون انجام شده برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران بوده است. همان‌طور که رئیس انجمن نظارت بارها اعلام کرده، این انتخابات قدم‌به‌قدم بر اساس قانون پیش رفته و بخش خصوصی هم انتخاب خود را انجام داده است.

او با تأکید بر اینکه اتاق ایران آوردگاه جریانات سیاسی نیست، ادامه داد: اتاق ایران مجموعه‌ای است که بر اساس منافع ملی در حوزه اقتصادی فعالیت کرده و به بهبود فضای کسب‌وکار کمک می‌کند. اگر گروهی بخواهد این نهاد را سیاسی کرده، برای آن حاشیه‌سازی کند و به نظر هیات نمایندگان اتاق احترام نگذارد، حتماً بیش از همه دود آن بر چشم دولت خواهد رفت.

حاجی میری تصریح کرد: اخلال در فعالیت‌های اتاق ایران در نهایت به ضرر کشور است. چرا که بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را مختل می‌کند. اخلال در فرآیندهای اقتصادی به معنای تخریب وضعیت معیشتی مردم بوده و نتیجه آن فرار سرمایه اقتصادی و انسانی است.

او تأکید کرد: اینکه دولت تصور کند می‌تواند با عدم دعوت نمایندگان اتاق ایران به برخی مجامع، آن را تحت فشار بگذارد، اشتباه است. چرا که تکلیف قانونی دولت است که از اتاق به عنوان عضوی از آن مجامع دعوت کند و در غیر این صورت مرتکب ترک فعل می‌شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه این اتاق فعلاً نمی‌خواهد اقدام حقوقی انجام دهد، افزود: ما معتقدیم همه در یک کشتی نشسته‌ایم و برای اینکه امور مردم را پیش ببریم باید دست‌به‌دست هم بدهیم. اما دولت نمی‌تواند با ترک فعل، عدم دعوت بخش خصوصی به مجامع را ابزاری برای فشار بر بخش خصوصی کند.

در همین رابطه