شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

محمد مسعودی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

مداخله دولت در امور اتاق ایران، بازتاب منفی در تجارت خارجی خواهد داشت

عضو هیات رئیسه انجمن شرکت‌‌های نمایشگاه‌های بین المللی ایران، گفت: تداوم مداخلات دولت در امور داخلی اتاق ایران، با مخدوش کردن چهره بین‌المللی این اتاق، تجارت خارجی را با بازتاب‌های منفی مواجه خواهد کرد.

13 آبان 1402
کد خبر : 68190
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه انجمن شرکت‌‌های نمایشگاه‌های بین المللی ایران، گفت: اگرچه دولت و مجلس ترجیح می‌دهند با دخالت در حیطه‌هایی که به آن‌ها مربوط نیست، حیطه حکمرانی خود را گسترده‌تر کنند، اما ریشه اصلی حاشیه‌سازی‌ها علیه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران به فعالیت تعداد معدودی از اعضای اتاق بازمی‌گردد که نتوانستند در انتخابات هیات رئیسه رأی بیاورند.

محمد مسعودی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» ادامه داد: متاسفانه این افراد به جای تن دادن به رأی اکثریت، برای ابطال انتخابات تلاش می‌کنند و پای نهادهای بیرون از اتاق را به این انتخابات باز کرده‌اند.

او تأکید کرد: افرادی که رأی نیاورده‌اند به حاشیه‌سازی‌ها دامن نزنند. چرا که تضعیف اتاق ایران تضعیف همه بخش خصوصی است. همه باید به قانون احترام بگذاریم و رأی اکثریت را بپذیریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، افزود: متاسفانه بخش کوچکی از دولت و نزدیک به جبهه پایداری که همه کشور را گرفته و حالا قصد دارند اتاق بازرگانی را هم مال خود کنند، به استقبال این کاندیداهای شکست خورده رفته‌اند.

مسعودی تصریح کرد: این حاشیه‌سازی‌ها خلاف منافع ملی است. به صلاح دولت نیست که کار غیرقانونی انجام دهد و انتخاباتی که ارتباطی به دولت ندارد و مراحل مختلف آن بر اساس قانون انجام و صحت آن هم تأیید شده است، را ابطال کند.

او با بیان اینکه بخش خصوصی در همه دنیا نهاد مستقلی است و مسائل اجرایی و درونی آن به خود بخش خصوصی مرتبط است، افزود: برای اولین بار انتخابات هیات رئیسه اتاق با حضور انجمن نظارت برگزار شده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست. بر اساس مر قانون، وزارت اطلاعات باید ظرف 10 روز پاسخ استعلام کاندیداها را به انجمن نظارت اعلام می‌کرد و در غیر این صورت به منزله تأیید صلاحیت کاندیداها محسوب می‌شود. همین اتفاق هم افتاده و انتخابات پایان یافته است.

مسعودی گفت: اتاق ایران با نهادهای متناظر خود در سطح بین‌المللی در ارتباط است و قطعاً تداوم این مداخلات و حاشیه‌سازی‌ها بازتاب منفی برای تجارت بین‌المللی ما نیز خواهد داشت.

او تأکید کرد: به خاطر منافع ملی، هم دولت و هم کاندیداهای شکست خورده باید اجازه دهند تا نمایندگان بخش خصوصی بر اساس رأیی که داده‌اند اتاق ایران را اداره کنند.

در همین رابطه