رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

دبیرکل فدراسیون صنعت نفت ایران مطرح کرد

لزوم اجماع تشکل‌های موازی زیر چتر حمایتی اتاق ایران

دبیر کل فدراسیون صنعت نفت ایران از تلاش اتاق ایران برای همسوسازی تشکل‌های موازی و دستیابی به تشکل‌های یکپارچه حمایت کرد.

18 بهمن 1395
کد خبر : 6821
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
دبیر کل فدراسیون صنعت نفت ایران از تلاش اتاق ایران برای همسوسازی تشکل‌های موازی و دستیابی به تشکل‌های یکپارچه حمایت کرد.

داوود امیراحمدی، دبیرکل فدراسیون صنعت نفت ایران

دبیر کل فدراسیون صنعت نفت ایران با اشاره به لزوم تجمیع تشکل‌های بزرگ و اثرگذار همسو تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اهل خرد همواره بر اجماع و برنامه‌ریزی بر اساس خرد جمعی تأکید دارند بنابراین فعالیت تشکل های که اقدامات موازی دارند، سبب تحلیل انرژی افراد می‌شود که اقدام اشتباهی است.

داوود امیراحمدی همچنین با اشاره به نقش محوری اتاق ایران در زمینه همگرایی تشکل ها گفت: از سوی دیگر بسیاری از تشکل‌ها ممکن است نتوانند به تنهایی به این اجماع دست پیدا کنند و باید با حمایت و نظارت نهاد بالادستی همچون اتاق ایران این اتفاق مبارک رخ دهد.

امیراحمدی با بیان اینکه راز موفقیت تشکل‌های متعدد همسو، ایجاد تشکل واحد میان آنهاست، افزود: ادامه وضع موجود و تعدد تشکل‌های موازی، پافشاری بر اشتباهات گذشته است که نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.

این فعال بخش خصوصیِ صنعت نفت، همچنین در خصوص انتظارات تشکل‌ها از اتاق ایران تصریح کرد: قاعدتا ایجاد یک تشکل بزرگ و مهم که بتواند به صورت فراگیر، صدای واحد همه اعضای آن تشکل اقتصادی و فعالان آن کسب‌وکار باشد، ماه‌ها مطالعه و برنامه‌ریزی می‌خواهد و بعد از ایجاد آن نیز، زمان زیادی برای رشد این نهال نوپا باید صرف شود تا بتواند به یک نهاد اجتماعی که عنوان نمایندگی طبقه اجتماعی-اقتصادی خاصی را یدک می‌کشد، تبدیل شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه اتاق ایران از تشکل‌های زیرمجموعه آن اعم از حمایت‌های مادی و معنوی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه تشکل‌های اقتصادی به آن نیاز دارند، پشتیبانی قانونی اتاق ایران از تشکل‌هایی است که از تجمیع انجمن‌ها و اتحادیه‌های موازی و نهایتا ایجاد فدراسیون آن صنعت ایجاد شده است تا این تشکل‌های نوپا بتوانند با پشتیبانی حقوقی اتاق ایران،‌ مجامع زیرمجموعه خود را مجاب به همکاری کنند. در واقع انجمن‌ها و اتحادیه‌هایی که با همکاری یکدیگر تشکل واحدی را ایجاد کرده‌اند، نباید همچنان به فعالیت مستقل خود و انجام لابی‌های جداگانه برای دستیابی به امتیازاتی برای تشکل اولیه‌شان اقدام کنند.

امیراحمدی گفت: ما به عنوان فدراسیون صنعت نفت از اتاق ایران انتظار داریم از این دست اقدامات حمایت نشود. ضمن اینکه بر این موضوع در قوانین مجلس و مصوبات هیئت دولت تأکید شده است.

در همین رابطه