رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با تولید 13 میلیون بشکه در روز

رکورد تولید نفت خام آمریکا شکست

براساس داده‌های جدید منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اوت به بالاترین حد خود رسیده و از میزان تولید پیش از دوران همه‌گیری هم فراتر رفت.

10 آبان 1402
کد خبر : 68278
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 براساس داده‌های جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید میدانی نفت خام آمریکا در ماه اوت به ۴۰۴٫۶ میلیون بشکه رسید، یعنی به‌طور متوسط در این ماه ۱۳٫۰۵ میلیون بشکه در روز نفت از محل تولیدات میدانی تأمین‌ شده است و این میزان تولید رکورد قبلی حفاری‌های آمریکا در جولای یعنی ۴۰۱٫۷۳ میلیون بشکه را شکست.

افزایش  میزان تولید بیشتر در مناطق کلرادو، آیداهو، مونتانا، یوتا و وایومینگ مشاهده شده است اما بیشترین افزایش واقعی در داکوتای شمالی، ایلینوی و کنتاکی و سایر ایالت‌ها بوده است.

تولید نفت خام تگزاس، محل قرارگیری بخش بزرگی از حوزه نفتی پرمین، در ماه اوت از ۱۷۳٫۷۷۵ میلیون بشکه به ۱۷۴٫۵۶۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. در مقایسه با این زمان در سال گذشته، تولید آمریکا در مجموع ۳۳ میلیون بشکه در ماه افزایش یافته است.

رکورد جدید در تولید نفت خام در آمریکا مدت کوتاهی پس از صرف هزینه ۶۰ میلیارد دلاری شرکت بزرگ آمریکایی اکسون موبیل برای خرید یکی دیگر از شرکت‌های پرمین، پایونیر نچرال ریسورسز به دست آمد؛ اگرچه اکثر شرکت‌های نفتی در آمریکا محدودیت مالی را انتخاب کرده‌اند که منجر به افزایش آهسته و پیوسته تولید در مقابل استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بدون محدودیت در دوره‌های رونق قبلی می‌شود.

علیرغم رکوردشکنی سطح تولید که در ماه اوت مشاهده شد، تخمین زده می شود که ذخایر نفت خام در آمریکا در حدود ۳ میلیون بشکه باشد. براساس آخرین شمارش تحلیلگران و بازرگانان ناظر بر گزارش‌های حفاری در آمریکا، در این کشور نسبت به دوران پیش از همه‌گیری هنوز ۳۵۰ دکل کمتر فعال است.

موضوعات :
در همین رابطه