رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پایداری شبکه برق تا ٧ سال آینده نیازمند ١١٦همت سرمایه‌گذاری است

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نقش اساسی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال در شرایط ناترازی، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ همت سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

18 بهمن 1402
کد خبر : 68300
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مدیران عامل شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع (نت) و تقدیر از شرکتهای برتر با حضور مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر برگزار شد.

رجبی مشهدی در این نشست با اشاره به ناترازی بخش انتقال و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه در ایام پرباری، نقش شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه در گذر بدون خاموشی از تابستان را مورد تاکید قرار داد و از تلاشگران این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به بررسی وضعیت شبکه سراسری برق کشور تا سال ١٤٠٩، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عنوان کرد که رقم بسیار بزرگی است و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه نیز افزایش فشارها بر حوزه های بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات را به همراه دارد و از این رو نقش تلاشگران این حوزه در پایداری شبکه و ارایه خدمات مستمر به مردم، بسیار تاثیرگذار است.

وی از شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال خواست تا برای طرح مطالبات و الزامات این حوزه همچنین به اشتراک گذاری دیدگاه‌ها و تجارب فنی ،نسبت به ایجاد یک تشکل با نشاط در این عرصه اقدام کنند.

مدیرعامل توانیر در این نشست همچنین بر تمرکز ویژه شرکت‌ها بر حوزه  مکانیزاسیون فعالیت‌های حوزه نت و هوشمندسازی شبکه‌های فوق توزیع و انتقال برق و سیستمهای اتوماسیو، تدارک جایگاه مناسب این حوزه در ساختار شرکت‌های برق و تقویت آموزش‌ها در جهت کاهش خطای انسانی، افزایش اثر بخشی فعالیت‌ها و ارتقای ایمنی کارکنان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های نگهداری و تعمیرات باید به لحاظ تجهیزات، تاسیسات ،نیروی انسانی و ارتقای پرسنل وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند و این خواسته با همکاری دو طرف قابل تحقق است.

در ابتدای این نشست که با ارایه نقطه نظرات مدیران‌عامل شرکتهای نگهداری و تعمیرات بخش انتقال همراه بود، اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر ،شرکتهای نگهداری و تعمیرات انتقال را بازوان اجرایی صنعت برق کشور عنوان کرد که به رغم ناترازی و تشدید مسائل شبکه از جمله گسترش ریزگردها از شمال غرب تا شمال شرق کشور، نقش به سزایی در پایداری شبکه و عدم وقفه در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

وی فعال شدن دفاتر شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه  انتقال و فوق توزیع در تمامی استانها به ویژه شرکت‌های برق منطقه‌‌ای  چند استانه را در جهت رفع سریع مسایل شبکه در هر استان و عدم تمرکز در ستاد، مورد تاکید قرار داد.

لزوم مستندسازی اقدامات شرکتهای "نت " و فعالیت‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای نیروهای تعمیراتی خط و  پست، استفاده از ظرفیت بازدید پهبادی در این عرصه، به روزرسانی و استفاده از تجهیزات و فن آوری‌های روز و برپایی مانورهای آزمون و پایش تخصصی تجهیزات شبکه از دیگر تاکیدات معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در این نشست بود.

در ادامه این مراسم گزارش ممیزی شرکت‌های نت و معرفی شرکت‌های برتر از سوی علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال توانیر ارایه و شرکت‌های مهندسی تعمیرات انتقال نیروی تهران(متانیر)، فن آوران انرژی طوس، آرمان نیروی هرمزگان و نیرو پویان غرب به عنوان شرکتهای برتر معرفی شدند که به همراه شرکت‌های قابل تقدیر شامل  باختر تولید و انتقال نیروی برق (بتانیر)، تعمیرات نیروی برق فارس و نیرو فراز جنوب شرق با اعطای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

در همین رابطه