رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

از 15 تا 18 آبان

غرفه اتاق ایران در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس، میزبان فعالان اقتصادی است

اتاق ایران در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور که 15 تا 18 آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود، حضور دارد.

15 آبان 1402
کد خبر : 68321
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مشارکت اتاق ایران در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با عنوان کیش اینوکس 2023 با هدف تقویت مناسبات تجاری و سرمایه‌گذاری به ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه، انجام می‌شود. این حضور از سال 2018 به صورت مستمر صورت گرفته است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حاشیه نمایشگاه، قرار است نشست‌های تخصصی «دیپلماسی اقتصادی» با حضور روسای اتاق‌های مشترک و «سرمایه‌گذاری و تأمین مالی» با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در روزهای 16 و 17 آبان در سالن همایش‌های جزیره کیش برگزار شود.

در نشست «دیپلماسی اقتصادی»، محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با موضوع ساختار صادراتی ایران و دیپلماسی اقتصادی، محسن شریعتی‌نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با محوریت دیپلماسی اقتصادی ایران در جهان رو به دگرگونی، جهانبخش سنجابی شیرازی، دبیر اتاق مشترک ایران و عراق درباره سیر تطور دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ ساله گذشته، محمود تولایی، نایب‌رئیس اتاق کاشان (اتاق معین ایران و عربستان) با موضوع نقدی بر دیپلماسی اقتصادی با همسایگان و الزامات دیپلماسی اقتصادی در منطقه و عرفان شاکری، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با محوریت فرصت‌های تجاری در کشور امارات و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان جنوبی ایران، سخنرانی می‌کنند.

در نشست «سرمایه‌گذاری و تأمین مالی» نیز فرج‌اله معماری، رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران درباره راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های بازارهای مالی در جذب مشارکت‌های بخش خصوصی، علی نقوی، رئیس کمیسیون فنی، مهندسی و احداث اتاق ایران درباره تأمین مالی در حوزه احداث و خدمات فنی و مهندسی و علی چاغروند، معاون امور کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران درباره چالش‌ها و الزامات سرمایه‌گذاری در کشور سخنرانی خواند کرد.

در رویداد کیش اینوکس 2023، اتاق مشترک ایران و امارات، اتاق مشترک ایران و عراق و اتاق معین عربستان (اتاق کاشان)، کمیسیون‌های تخصصی مالیات، کار و تأمین اجتماعی، احداث و خدمات فنی مهندسی و اقتصاد کلان اتاق ایران و اتاق‌های استانی مشهد، کرمان، اهواز و رشت، اتاق ایران را همراهی می‌کنند.

اتاق ایران در تلاش است با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برای سرمایه‌گذاران خارجی تشریح کرده و از طرفی درگاهی برای افزایش سطح مراودات تجاری با اولویت کشورهای همسایه ایجاد کند.

در بخش نمایشگاهی، غرفه اتاق ایران از دوشنبه 15 تا پنجشنبه 18 آبان ماه از ساعت 17 الی 22 میزبان اعضای اتاق، کلیه فعالان بخش خصوصی و علاقه‌مندان از سراسر کشور خواهد بود.

در همین رابطه