رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

علیرضا خامه‌زر در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

اتاق بیرجند، معرفی ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی را پیگیری می‌کند

رئیس اتاق بیرجند هدف از مشارکت این اتاق در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی را معرفی ظرفیت‌های معدنی ناشناخته این منطقه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد.

سارا ترابی

خبرنگار
15 آبان 1402
کد خبر : 68327
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بیرجند با اشاره به حضور این اتاق در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدنی و صنایع وابسته تهران گفت: استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های معدنی قابل توجهی دارد که باید معرفی شود. بنابراین حضور در نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند فرصت خوبی برای این منظور باشد.

علیرضا خامه‌زر در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین با بیان اینکه پاویون معدنی خراسان جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بیرجند در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدنی و صنایع وابسته تهران مستقر است، گفت: شناسایی و معرفی هرچه بهتر پتانسیل‌های معدنی بیرجند و تباش برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، می‌تواند به مقابله با خام‌فروشی موادمعدنی کمک کند.

او با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها افراد با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه های مرتبط هستند، عنوان کرد: به طور قطع سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی زیادی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و این بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های معدنی استان است.

خامه زر تاکید کرد: باید بتوانیم در قالب مشارکت پتانسیل‌های معدنی خود را فعال‌تر کنیم. عده‌ای از معدن‌کاران استان علی‌رغم داشتن معدن، سرمایه کافی برای توسعه آن را ندارند، بنابراین می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها با سرمایه‌گذاران بزرگ ارتباط گرفته و اقدامات توسعه‌ای را دنبال کنند.

رئیس اتاق بیرجند، افزود: توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهم‌ترین اهداف شرکت در این نمایشگاه بود. استان خراسان جنوبی با وجود بیش از ۵۸ ماده معدنی فعال همراه با ذخایر و تنوع گوناگون امکان مطرح شدن در بازارهای بین‌المللی و داخلی را دارد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مواد معدنی استان هنوز ناشناخته مانده و مشارکت در نمایشگاه می‌تواند در معرفی این بخش موثر باشد. خراسان جنوبی از لحاظ کانی‌های معدنی، کانی‌های فلزی و غیر فلزی و همچنین سنگ‌های دکوراتیو جایگاه بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی و داخلی دارد؛ هرچند متاسفانه این مواد به صورت خام به استان‌های دیگر از جمله اصفهان و از آنجا به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

بر اساس اظهارات او، خراسان جنوبی باید با حضور در نمایشگاه‌ها زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی را تقویت و جایگاه اصلی خود را در عرصه بین‌الملل به دست آورد.

نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه سال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کنند.

در همین رابطه