شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

امین شاکری در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

از تفسیرهای غیرکارشناسی قانون درباره انتخابات اتاق ایران خودداری شود

به‌گفته نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران شبهه‌هایی که درباره انتخابات اتاق ایران مطرح شده باید از مجاری قانونی پیگیری شود و مرّ قانون در آن اعمال شده و از تفسیرهای غیرکارشناسی قانون خودداری شود.

18 آبان 1402
کد خبر : 68367
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران به «اتاق ایران آنلاین» گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد اقتصادی در هر نظام حکومتی، میزان مشارکت اجتماعی در اقتصاد است. در تمامی اقتصادهای توسعه یافته شاهد نرخ مشارکت بالای اقتصادی بخش خصوصی و مردم در عرصه اقتصادی هستیم.

امین شاکری، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران گفت: درحالی که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، دچار چالش‌های متعددی هستیم، دولت و قوه مجریه می‌بایست زمینه مشارکت تشکّل‌های اقتصادی را به منظور حکمرانی مطلوب اقتصادی و تقویت بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی کشور و افزایش اشتغال‌زایی فراهم کند.

او ادامه داد: تشکّل‌های اقتصادی نظیر اتاق ایران، اتاق‌ شهرستان‌ها از جمله ظرفیت‌های مهم بخش خصوصی برای تقویت موتور توسعه اقتصادی کشور هستند.

شاکری تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نهاد بخش خصوصی و جامعه فعالان اقتصادی کشور که به تعبیری تشکّل تشکّل‌ها نام دارد، به دلیل نقش برجسته آن در نظام حکمرانی اقتصادی به طور قطع، محفلی است که همواره مورد توجه ارکان اقتصادی حاکمیت قرار داشته است.

او تصریح کرد: اتاق ایران با عضویت حدود پنجاه هزار عضو، یک ظرفیت ملی برای تحول اقتصادی است. در صورت شکل‌گیری تعامل سازنده میان دولت و اتاق ایران به منظور اتخاذ تصمیمات شایسته اقتصادی و اصلاح رویه‌های معیوب و حل چالش‌های اقتصادی، تحول اقتصادی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران افزود: مصالح و منافع ملی ایجاب می‌کند که از ایجاد حواشی در اتاق جلوگیری به عمل آورده تا شاهد انسجام میان دولت و بخش خصوصی کشور به منظور عبور از مشکلات اقتصادی باشیم.

او تاکید کرد: شبهه‌هایی که در خصوص انتخابات اتاق ایران مطرح شده یقیناً باید از مجاری قانونی و نهادهای ذیربط پیگیری شود و مرّ قانون در خصوص انتخابات اتاق ایران اعمال شده و از تفسیرهای غیرکارشناسی قانون خودداری شود.

در همین رابطه