رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در دیدار هیات اقتصادی استان البرز با سرکنسول ایران در شانگهای چین مطرح شد

حضور فعالان اقتصادی در رویدادهای بین‌المللی تسهیل شود

در حاشیه نمایشگاه واردات بین‌المللی شانگهای چین، هیات اقتصادی استان البرز با سرکنسول کشورمان در شانگهای دیدار کرد. در این دیدار بر لزوم تسهیل حضور فعالان اقتصادی در رویدادهای بین‌المللی از سوی دولت تأکید شد.

20 آبان 1402
کد خبر : 68370
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، با اشاره به حضور واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز در نمایشگاه واردات بین‌المللی شانگهای چین، گفت: استان البرز تنها استانی است که مجموعه‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی آن به‌صورت جداگانه و در قالب یک هیات اقتصادی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

پرهام رضایی در دیدار هیات اقتصادی استان البرز با سرکنسول ایران در شانگهای چین، ضمن تأکید بر ضرورت تسهیل امور مرتبط به فعالان اقتصادی در حوزه تجارت بین‌الملل، افزود: فعالان اقتصادی البرز برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین حضور یافته‌اند و برای هموار کردن این مسیر و به نتیجه رساندن امور مرتبط به اقتصاد کلان و تجارت در سطوح بین‌المللی به تسهیلگری بیشتر از سوی دولت نیاز است.

وی ابراز امیدواری کرد: از سوی دولتمردان کشورمان شرایطی فراهم شود که فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران انگیزه و تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی پیدا کنند.

در ادامه این نشست علی محمدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز به رویکرد ویژه دولت برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی کشورمان در رویدادهای خارجی اشاره کرد.

وی با توجه به حضور مقامات عالی‌رتبه کشور از جمله معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳، افزود: همراهی مقامات و مسئولان دولت در چنین نمایشگاه‌هایی به پویایی فعالیت‌های اقتصادی و پیاده‌سازی پروژه‌های کلان در این زمینه کمک خواهد کرد.

همچنین مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی این منطقه استراتژیک و مهم تأکید کرد.

استاندار البرز با تأکید بر اهمیت تداوم حضور فعالان اقتصادی استان در دوره‌های آتی نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین و دیگر رویدادهای خارجی پیش‌رو افزود: در این راستا و در قالب پیشبرد یکسری تمهیدات و پیاده‌سازی اقدامات ویژه برای حضور موفق و پیوسته فعالان عرصه تولید، صنعت، صادرات و دیگر بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت.

استاندار البرز با اشاره به حضور چشم‌گیر تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین به‌منظور توسعه صادرات از کشورمان گفت: با توجه به توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز امید است که شاهد پویایی بیشتر در این مسیر باشیم.

عبداللهی با مثبت ارزیابی کردن حمایت مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کشور چین از توسعه سطح مراودات بین‌المللی دوجانبه میان طرفین گفت: در این مسیر استفاده از توانمندی‌های شهر شانگهای و پیوند آن با ظرفیت‌های البرز به‌منظور توسعه روابط دوجانبه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و عمرانی اهمیت بالایی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دیدار با سرکنسول گری جمهوری ایران در شانگهای چین گفت: این اقدامات به‌طور حتم تأثیر بالایی در توسعه صادرات ایران و در مقابل تأمین نیازهای وارداتی کشور چین خواهد داشت.

در بخشی دیگر از این دیدار، اعضای هیات نمایندگان اتاق کرج و جمعی از فعالان اقتصادی این استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه