رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

آژانس کار سازمان ملل اعلام کرد

۶۱ درصد مشاغل غزه نابود شد

آژانس کار سازمان ملل می‌گوید غزه ۶۱ درصد مشاغل خود را در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس ازدست‌داده است و تأثیر اقتصادی این نبرد در سال‌های بسیار دورتر هم احساس خواهد شد.

20 آبان 1402
کد خبر : 68378
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آژانس بین‌المللی کار روز دوشنبه در ارزیابی تأثیرات اقتصادی درگیری‌های اخیر اعلام کرد که کاهش اشتغال فلسطینی‌ها معادل ۱۸۲ هزار شغل بوده است.

روبا جرادات، مدیر منطقه‌ای کشورهای عربی سازمان بین‌المللی کار، گفت: ارزیابی اولیه از پیامدهای بحران غم‌انگیز کنونی در بازار کار فلسطین نتایج بسیار نگران‌کننده‌ای به همراه داشته است که در صورت ادامه درگیری بدتر خواهد شد.

وی افزود: نبرد جاری نه‌تنها نشان‌دهنده یک بحران انسانی عظیم ازنظر تلفات جانی و نیازهای اولیه انسانی است، بلکه نشان‌دهنده یک بحران اجتماعی و اقتصادی است که صدمات زیادی به مشاغل وارد کرده است و تبعات آن بر اقتصاد غزه برای سال‌های متمادی احساس خواهد شد.

آژانس بین‌المللی کار اعلام کرد: کرانه باختری اشغالی هم ۲۴ درصد، معادل ۲۰۸ هزار شغل خود را به دلیل اثرات جنگ از دست‌ داده است.

به گفته این آژانس زیرمجموعه سازمان ملل، درمجموع، از دست دادن مشاغل در دو سرزمین فلسطینی به از دست رفتن درآمد روزانه 16 میلیون دلار تبدیل خواهد شد.

غزه که از سال ۲۰۰۵ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و حتی قبل از آغاز درگیری اخیر از محرومیت شدید اقتصادی رنج می‌برد.

نرخ بیکاری منطقه غزه در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به ۴۶٫۴ درصد رسید که یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان است.

براساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۸۰ درصد جمعیت این منطقه زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

موضوعات :
در همین رابطه