رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران تأکید شد

نیروی انتظامی برای برخورد با گردشگران خارجی، نیازمند آموزش است

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به برخی برخوردهای نادرست نیروی انتظامی با گردشگران خارجی، بر ضرورت تشکیل «پلیس توریسم» به عنوان یک نیروی آموزش‌دیده تأکید شد.

01 آذر 1402
کد خبر : 68500
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: کمیسیون گردشگری از مسئولان ارشد نظام می‌خواهد برای توسعه و رونق گردشگری به میدان آمده و از آن حمایت کنند.

احد عظیم زاده در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران، افزود: یکی از درخواست‌های فعالان صنعت گردشگری، تسهیل صدور و تمدید ویزا در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین تشریفات اداری است. باید مدت اعتبار گذرنامه‌ها از 5 سال به 10 سال افزایش پیدا کند.

او همچنین در واکنش به پیشنهاد اصغر نبیل، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق یزد برای تشکیل «پلیس توریسم»، ابراز امیدواری کرد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستاد کل نیروهای مسلح همراهی لازم را برای تشکیل آن به عمل آورند.

پلیس گذرنامه آماده همکاری با اتاق ایران برای تسهیل صدور ویزای تجار خارجی است

علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا نیز در این جلسه با بیان اینکه ایران با 14 کشور خارجی قرارداد لغو روادید دارد، گفت: ویزاهای گردشگری تا مدت زمان مشخصی اعتبار دارند و برای هر گردشگر، اقامت بیشتر از این زمان با مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه تا سه ماه تمدید درخواست اقامت قابل انجام است.

او افزود: پلیس مهاجرت و گذرنامه آماده است تا با همکاری اتاق ایران ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را تسهیل کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با سهولت امور قانونی مربوط به آن‌ها را انجام دهد. در زمینه گردشگری سلامت نیز پلیس مهاجرت حمایت‌های زیادی از بیماران و همراهان آنان به خصوص اتباع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد.

ذوالقدری با بیان اینکه الزامی برای درج مهر ورود به ایران در گذرنامه اشخاص وجود ندارد، ادامه داد: امسال 930 هزار گذرنامه زیارتی برای ایرانیان صادر شد که صرفاً از آن برای سفر به عراق و سوریه می‌توانند استفاده کنند.

او بیان کرد: به زودی در فرودگاه امام خمینی مشکل صف‌های طولانی گذرنامه با راه‌اندازی دستگاه‌های الکترونیکی ایرانی مرتفع خواهد شد. توسعه و بازسازی زیرساخت‌های امنیتی و الکترونیکی در دستور کار پلیس کشور قرار دارد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه کشور همچنین شرط تأسیس «پلیس توریسم» را منوط به اخذ مجوز و مصوبه از ستاد کل نیروهای مسلح کشور به استناد درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور دانست.

74 فروند هواپیما و بالگرد دست‌دوم به ناوگان هوایی افزوده خواهد شد

خسروی، مدیرکل دفتر حوزه ریاست سازمان هواپیمایی نیز گفت: با کشورهای مختلف برای تأمین هواپیما و بالگرد تقریباً نو، به تعداد 74 فروند تعامل شده و به تدریج به ناوگان هوایی اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: از جمله شروط تأسیس خطوط هوایی جدید خرید و ورود 5 هواپیما به داخل کشور است. با توجه به تحریم‌های موجود با کشورهای چین، قطر، امارات مذاکراتی صورت گرفته تا در قبال تهاتر نفت، هواپیما با سال ساخت قابل قبول و در حد نو، وارد کنیم.

خسروی گفت: توسعه ورزش‌های هوایی برای سازمان اهمیت دارد و با وزارت ورزش برای راه‌اندازی فدراسیون ورزش‌های هوایی مذاکره شده است.

برخوردهای نادرست نیروی انتظامی با گردشگران خارجی اصلاح شود

اکبر غمخوار مشاور کمیسیون گردشگری با اشاره به برخی برخوردهای نادرست نیروی انتظامی با تورهای ورودی خارجی، گفت: ما امیدواریم این موضوع اصلاح شده و پیگیری‌های حقوقی در مورد دزدی از گردشگران خارجی نیز با سرعت انجام شود.

او با توجه به رونق گرفتن بازار ورود گردشگران چینی به ایران خواستار افزایش مدت اقامت مترجمین و کارشناسان چینی در ایران و ابلاغ دستورالعمل راهنمای گردشگران خارجی به دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

پلیس مهاجرت برای برخورد با گردشگران خارجی، نیازمند آموزش است

مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری نیز گفت: باید دوره آموزشی مشترک میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با پلیس مهاجرت و گذرنامه برای نحوه بهتر برخورد با گردشگران خارجی، تأمین امنیت و تسهیل در خروج و ورود آنان برگزار شود.

او همچنین از ارائه تخفیف به شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در بهمن‌ماه خبر داده و گفت: این تخفیف‌ها، با محوریت و هماهنگی و مکاتباتی که اتاق ایران با رایزنان و سفرای کشورهای هدف گردشگری خواهد داشت، ارائه می‌شوند.

در پایان این نشست مقرر شد تا درخواست تشکیل «پلیس توریسم» به رئیس ستاد نیروهای مسلح و همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت کتبی اعلام شود.

در همین رابطه