رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق بوشهر در نشست با مدیرکل تأمین اجتماعی استان

دولت و نهادهای زیر مجموعه با بخش خصوصی همراهی کنند

نشست مشترک کارفرمایان و مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر، در اتاق بوشهر برگزار شد.

19 بهمن 1395
کد خبر : 6853
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

      رئیس اتاق بوشهردر نشست با مدیر کل تأمین اجتماعی بوشهر گفت: در هیچ جای دنیا بخشنامه‌ای که بار مالی داشته باشد عطف به ماسبق نمی‌شود ولی این موضوع در حوزه تامین اجتماعی در حال رخ دادن است و فعالان اقتصادی را متحمل سختی‌های زیادی می‌کند.

      محمد عبادی افزود: با لحاظ کردن برخی قوانین سخت و دست پاگیر نه تنها مشکلی از اشتغال کشور حل نشده بلکه فرصت اشتغال عده‌ای  از آنها گرفته می‌شود.همچنین فعالان اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند و نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

      عبادی با اشاره به محقق شدن 80 درصدی اشتغال از طریق بخش خصوصی، تاکید کرد: دولت و نهادهای زیرمجموعه آن باید با بخش خصوصی همراهی کنند.از جمله  بیمه تامین اجتماعی و دارایی باید در مقابل بخش خصوصی راهکارهای یکدیگر را بپذیرند و از این طریق به حل مشکلات خود کمک کنند.

      وی در ارتباط با بیمه مشاغل سخت و زیان آور گفت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی هر کدام طرف مقابل را مقصر می‌داند که در این بین کارفرمایان در پاره‌ای از مسائل مربوط به مشاغل سخت و زیان آور با سردرگمی مواجه می‌شوند. 

      عبادی گفت: در این زمینه باید با لحاظ کردن مشوق‌ها، مردم را به سمتی هدایت کنند که به جای سرمایه گذاری در بانک به انجام فعالیت اقتصادی روی بیاورند.

تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرایم کار فرمایان را اجرا کرد

     مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر  گفت: تأمین اجتماعی در راستای حمایت از کارفرمایان ، طرح بخشودگی آن‌ها در بخش‌های تولیدی و صنعتی را اجرا کرد و از 19 دی‌ماه گذشته واحدهای خدماتی را نیز زیر پوشش طرح یادشده برده است.

     یونس خسروانی افزود: قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران تحت پ پوشش خود را به‌صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته ازجمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌ و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده‌اند.

     خسروانی افزود: رویکرد تأمین اجتماعی حمایت تمام‌قد از کارفرما برای رشد و پویایی اقتصاد کشور است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

         وی یادآور شد: یک بیمارستان 32 تخته نیز در عسلویه  با بیش از 200 میلیارد اعتبار از سوی سازمان تأمین اجتماعی احداث‌شده و این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی خریدار درمان بوده و تولیدکننده درمان نیست.این بیمارستان دارای 10 تخت ان. آی. سی. یو می باشد. همچنین بخش مادر وکودک و یک دستگاه لاپراسکوپی پیشرفته در بیمارستان افتتاح میشود.

      خسروانی با اشاره به افزودن 50 تخت به تخت های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر گفت:  سال گذشته در بخش درمانی استان ، دو هزار 660 میلیارد ریال،و در 9 ماهه ابتدای سال جاری نیز دو هزار و 700 میلیارد ریال از سوی تأمین اجتماعی هزینه شده است.  

      مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: درجاهایی از استان که دولت نتوانسته خدمات درمانی موردنیاز مردم را تأمین کند تأمین اجتماعی ورود بسیار خوبی داشته است.

      وی یادآور شد: در 9 ماهه ابتدای سال جاری 41 میلیارد ریال پاداش ازدواج و 270 میلیارد ریال  بیمه بیکاری به کارگران استان پرداخته‌شده است. همچنین 60 درصد بیمه‌ شده‌های استان  مهاجر هستند ولی با این لحاظ  از این ظرفیت برای افرایش خدمات درمانی تأمین اجتماعی استفاده کردیم.

      خسروانی با تاکید بر سرآمد بودن سازمان تامین اجتماعی بین دستگاه ها، یادآور شد: اقدامات خود را بدون اشکال نمی‌بینیم ولی با توجه به اینکه رویکرد سازمان قرار گرفتن در کنار کارفرمایان است امید است با یک تعامل دوسویه در این راستا گام برداریم.

موضوعات :
در همین رابطه