رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق ایران

استان‌های کم‌برخوردار، از تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره مانده‌اند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در اتاق اردبیل، با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد.

19 بهمن 1395
کد خبر : 6866
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: استان‌های کم برخوردار از تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره‌اند و نیاز است این استان‌ها برای حرکت در مسیر توسعه از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند.

حسین پیرموذن در جلسه معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با فعالان بخش خصوصی و اقتصادی استان اردبیل افزود: ۷۰ درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی در اختیار سه استان کشور و ۳۰ درصد دیگر هم در اختیار استان‌های دیگر بوده و لازم است مساوات در بهره‌مندی تمام استان‌ها از این صندوق رعایت شود.

پیرموذن اضافه کرد: خواسته اصلی بخش‌خصوصی از دولت این است برای استان‌های محروم و کم برخورداری مثل اردبیل که نه امکانات ریلی دارند و نه امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل یکی از معضلات اصلی بخش‌خصوصی در این استان را شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: قیمت زمین در این شهرک‌ها هیچ تفاوتی با شهرک‌های دیگر کشور ندارد و با این وضعیت بخش خصوصی هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذاری در اردبیل ندارد.

پیرموذن از کسب رتبه اول شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در این استان خبرداد و بیان کرد: بخش خصوصی از عملکرد استاندار اردبیل به لحاظ پیگیری مشکلات بخش خصوصی رضایت دارند اما انتظار این است که منابع مالی در اختیار استان قرار گیرد.

وی سیاست خارجی دکتر روحانی را قابل‌تحسین دانست و گفت: رئیس‌جمهور در این حوزه موفق عمل کرده و انتظار این است در اقتصاد همگان‌های محکم‌تری برداشته شود.

پیرموذن ساماندهی سیستم بانکی در حمایت از بخش خصوصی را ضروری خواند و گفت: متأسفانه سیستم بانکی بخش‌خصوصی را مطیع محض خود می‌داند و حمایت لازم را از این بخش نمی‌کند.

وی افزود: در عین‌حال مشکل دیگر بخش تولید، مالیات بر ارزش‌افزوده است که انتظار می‌رود از مصرف‌کننده نهایی اخذ شود اما عملاً اجرایی نمی‌شود و قدرت رقابت را گرفته است.

پیرموذن به بازرسی تأمین اجتماعی از دفاتر تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره و تأکید کرد: بر اساس قوانین، جز در صورت وجود شاکی خصوصی این بازرسی نباید صورت گیرد که متأسفانه رعایت نمی‌شود.

گشایش اقتصادی در پسا برجام 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گشایش اقتصادی خوبی پس از برجام ایجادشده و بخش‌خصوصی در جریان فعالیت اقتصادی دولت تدبیر و امید بعد از توافق هسته‌ای است و در آینده نزدیک ثمرات برنامه‌های اقتصادی دولت خود را نشان خواهد داد.

شهیندخت مولاوردی در نشست با فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی افزود: دولت تدبیر و امید با شعار آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد، امنیت در فرهنگ از طریق احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان سرکار آمده و با این دیدگاه فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف ادامه می‌دهد.

مولاوردی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید از زمان آغاز به کار خود با انبوهی از مشکلات اقتصادی و سیاسی مواجه بوده و ناچار به اولویت‌بندی مسائل شد.

وی با اشاره به تورم بالای 43 درصدی و پایین آمدن قدرت خرید مردم در زمان تحویل دولت، بیان کرد: با این وضعیت اسفناک دولت تدبیر و امید وارد عمل شد و مدیریت کشور را به مدار عقلانیت، اعتدال و تدبیر برگرداند و هم‌اکنون شاهد ثبات نسبی در اقتصاد کشور هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در کاهش تورم افزود: این دولت پس از 25 سال نرخ تورم را تک‌رقمی و رشد اقتصادی را به 7.4 درصد در شش‌ماهه نخست امسال رساند.

مولاوردی تثبیت بازار تجاری پس از 37 سال، پیشی گرفتن درآمد مالیاتی از درآمد نفتی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی نظام مالیاتی را ازجمله اقدامات قابل‌تحسین دولت دانست و گفت: این اقدامات در شرایط کاهش شدید قیمت نفت در کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پاره شدن زنجیره تحریم‌ها هرچند هنوز به‌صورت کامل اتفاق نیفتاده اما با تداوم برجام و محقق شدن برنامه‌ها گشایش اقتصادی بیشتری را در کشور شاهد خواهیم بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به گشایش فضای سیاسی در کشور افزود: دکتر روحانی در زمان انتخابات وعده تلطیف فضای سیاسی کشور را به مردم داده بود و مردم نیز با توجه به این شعارها و برنامه‌ها به ایشان رأی ‌داده و انتظار دارند این شعارها تحقق یابد، امروز شاهد تحقق بسیاری از وعده‌های رئیس جمهور هستیم هرچند بدخواهان سعی می‌کنند بذر ناامیدی را در بین مردم بپاشند و خدمات دولت را میان مردم ناچیز جلوه دهند.

وی خطاب به بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید بهبود فضای کسب‌وکار بود تا شرایط مناسبی برای اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری خارجی و رونق اقتصادی فراهم شود. در برنامه ششم توسعه هم برنامه‌های مدونی در این رابطه تهیه‌شده تا در فضای آرام سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور رونق یافته و به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم.

 در پایان این جلسه به همت اتاق اردبیل و با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از خانواده شهدای مدافع حرم علی آقایی و هاشم دهقانی‌نیا تجلیل شد.

موضوعات :
در همین رابطه