رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حسین سلاح ورزی در همایش مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور

نیازمند ایجاد صدای واحد در بخش خصوصی هستیم

رئیس اتاق ایران، در همایش مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت ایجاد صدای واحد در بخش خصوصی، گفت: برخورداری از صدای واحد وابسته به عملکرد درست روابط عمومی‌های اتاق‌های سراسر کشور است.

28 آذر 1402
کد خبر : 68684
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: باید سازوکاری برای ایجاد صدای واحد در بخش خصوصی تعریف کنیم.

حسین سلاح ورزی، در همایش مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، ادامه داد: موفقیت اتاق ایران در پیگیری مأموریت‌های قانونی خود، منوط به داشتن صدای واحد است و برخورداری از صدای واحد نیز وابسته به عملکرد درست روابط عمومی‌های اتاق‌های سراسر کشور است.

او با تأکید بر اینکه باید از مفهوم روابط عمومی فهم درستی داشته باشیم تا بتوانیم انتظارات و وظایف درستی برای آن تعریف کنیم، افزود: با تشکیل شبکه‌ای از روابط عمومی‌های اتاق‌های سراسر کشور می‌توانیم در موضوعات مهم برای بخش خصوصی هماهنگ عمل کرده و وظایف هر یک از روابط عمومی‌ها را در راستای تحقق این موضوعات، تعریف کنیم.

رئیس اتاق ایران، گفت: اصلی‌ترین مأموریت اتاق ایران، دیده‌بانی اقتصاد کشور برای بخش خصوصی و ارائه مشاوره به سه قوه است. بنابراین اساس کار ما ارتباط با بخش‌های مختلف از حاکمیت تا شبکه اعضا، اتاق‌های مشترک، تشکل‌ها و اتاق‌های سراسر کشور است. در این ارتباط باید با ایجاد همگرایی و امکان انتقال مسائل به قوای سه‌گانه به اخذ تصمیمات درست به نفع مردم کمک کنیم.

سلاح ورزی، بر اهمیت ارتقا جایگاه روابط عمومی در ساختار اتاق ایران، اتاق‌های مشترک و اتاق‌های سراسر کشور تأکید کرده و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم جشنواره سالیانه در حوزه ارتباطات تعریف کنیم تا از اقدامات خوب محتوایی در روابط عمومی‌های اتاق‌های استانی، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک تجلیل شود.

او با اشاره به اینکه یکی از نکات اساسی، برنامه محور شدن اتاق‌ها و تبدیل بودجه کلیشه‌ای به بودجه برنامه‌ای – عملیاتی است، اظهار کرد: این موضوع فرصت مناسبی برای روابط عمومی‌ها است تا نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه خود را در بودجه 1403 تعریف کنند.

سلاح ورزی، در پایان تأکید کرد: ما معتقدیم روابط عمومی بخش استراتژیک سازمان است و هیات رئیسه دوره دهم از هر اقدامی برای تقویت هرچه بیشتر آن دریغ نخواهد کرد.

رویکرد ملی، در روابط عمومی‌های اتاق‌های سراسر کشور تقویت شود

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران نیز با بیان اینکه امروز مخاطب اتاق‌های بازرگانی تغییر کرده است، افزود: در گذشته بیشتر اعضا و فعالان اقتصادی مخاطب اتاق بودند در حالی که امروز جامعه از ما انتظار شفافیت و ارائه اطلاعات دارد و این امر وظیفه همه ما را سنگین‌تر کرده است. بنابراین روابط عمومی‌ها وظیفه روشن کردن مسائل برای بطن جامعه را دارند.

او با بیان اینکه روابط عمومی‌های اتاق‌های سراسر کشور در رویکرد منطقه‌ای موفق عمل کرده‌اند، ادامه داد: ما نیازمند تقویت رویکرد ملی در آن‌ها هستیم. چرا که در موضوعات ملی نیازمند یک‌صدایی در اتاق‌های سراسر کشور هستیم که تبلور این وحدت از طریق روابط عمومی‌ها محقق خواهد شد.

کاشفی، تأکید کرد: اگر در رابطه با موضوعات مهم ملی هماهنگ عمل کنیم، قدرت تأثیرگذاری و توان چانه‌زنی ما در جامعه و حاکمیت افزایش خواهد یافت.

صیانت از جایگاه بخش خصوصی، به عملکرد روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور وابسته است

عبدالله مهاجر دارابی، عضو دیگر هیات رئیسه اتاق ایران، نیز با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پیشانی سازمان خود هستند، گفت: در دوره دهم هیات رئیسه بر اهمیت روابط عمومی‌ها تأکید دارد. ما باید به عنوان نمایندگان بخش خصوصی خوب بدرخشیم و به خوبی از جایگاه بخش خصوصی صیانت کنیم. که تحقق این موضوع به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته است.

ساسان شاه ویسی، دبیرکل اتاق ایران، نیز با بیان اینکه نگاه به اتاق ایران و کارکردهای آن، قدرت مدیریت بالایی می‌طلبد، افزود: وقتی درباره روابط عمومی حرف می‌زنیم، با توجه به رویکردهای نوین، منظورما وجود قدرت تشخیص، قدرت انتخاب و تولید خبر است.

او بیان کرد: اگر سازوکار روابط عمومی و اطلاع رسانی در یک مجموعه به خوبی عمل نکند، به ضد خود تبدیل شده و نمی‌تواند چهره درست و واقعی سازمان را به نمایش بگذارد. در این شرایط اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور نمی‌توانند با سرمایه‌های اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند و کارکردها و وظایف خود را دنبال کنند.

شاه ویسی گفت: اتاق وظایف مشخصی دارد. در دوره دهم، سند تقسیم‌کار ملی تعریف کرده‌ایم که روابط عمومی‌ها هم باید در این قالب نقش و جایگاه خود را پیدا کنند.

توجه به زیرساخت‌های ارتباطی اتاق در دوره جدید

محمدعلی کریمی، مشاور رسانه‌ و ارتباطات رئیس اتاق ایران هم با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ایجاد همگرایی و انسجام بیشتر به منظور تقویت نظام ارتباطی اتاق‌های سراسر کشور است، افزود: روابط عمومی‌ها زمانی در دست‌یابی سازمان به اهداف خود موفق عمل خواهند کرد که در ساختار آن‌ها نگاه افقی حاکم باشد و با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و مجرّب بتوانند به‌عنوان یک صاحب‌نظر، دیدگاه‌های خود را بیان و پیشنهادهای کارشناسی را ارایه  کنند.
او با اشاره به تاکید هیئت رییسه جدید اتاق ایران بر استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و روابط عمومی افزود: در صورت ارایه برنامه‌های روشن و عملیاتی، در بودجه سال ۱۴۰۳، توجه ویژه ای به روابط عمومی‌ها خواهد شد.

کریمی با تأکید بر اینکه همه ما باید صدای بلند و رسای بخش خصوصی باشیم، ادامه داد: برای تحقق این امر لازم است زیرساخت‌های ارتباطی اتاق را تقویت کنیم و علاوه بر تجهیز مهارتی، سرمایه‌ای و سخت‌افزاری روابط عمومی‌ها، جایگاه حوزه ارتباطات در ساختار اتاق‌ها نیز تقویت شود.
او بیان کرد: مهم‌ترین دارایی اتاق، شبکه‌ای از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سراسر کشور است. استان‌ها قلب تپنده اتاق ایران هستند و همه آن‌ها نقش مهمی در روشنگری و ارایه تصویر واقعی از بخش خصوصی به افکار عمومی و  حاکمیت دارند.

در همین رابطه