رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

با حضور نائب رئیس اتاق ایران

تفاهم‌نامه همکاری ترانزیتی گمرک ایران، ایرو و اتاق ایران امضا شد

در نشست سه‌جانبه گمرک ایران، سازمان جهانی ایرو و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک ترانزیتی سه‌جانبه امضا شد.

29 آذر 1402
کد خبر : 68705
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست سه‌جانبه همکاری‌های مشترک گمرک ایران، اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (ایرو) و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به میزبانی گمرک ایران برگزار شد.

در این نشست محمد رضوانی فر، رئیس‌کل گمرک ایران، امبرتو دی پرتو دبیر کل اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی (ایرو) و محمدرضا بهرامن نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور داشتند.

رئیس‌کل گمرک ایران در این نشست از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری اتاق بازرگانی ایران، گمرک ایران و ایرو و همچنین تفاهم‌نامه همکاری گمرک ایران، گمرک ترکمنستان و ایرو ابراز خرسندی کرد و این دو رویداد را نشان عزم راسخ طرفین برای توسعه روابط در سطح عالی برشمرد.

رضوانی فر اظهار کرد: گمرک ایران به‌منظور پیاده‌سازی گام‌های عملیاتی موردنیاز برای اجرای eTIR، مقدمات فنی لازم برای پیوستن به سیستم UNECE در نرم‌افزار جدید گمرک را ایجاد کرده است.

وی افزود: گمرک ایران به‌منظور پیشبرد اهداف مشترک با ایرو و همچنین کشورهای همسایه و توسعه رویه تیر آمادگی کامل برای ارائه آموزش نحوه پیاده‌سازی رویه تیر برای کشورهای همسایه بخصوص عراق و افغانستان در ایران و یا در کشورهای مذکور و همچنین ایجاد دروازه مشترک مرزی در مرز بازرگان با کشور ترکیه را دارد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: مشکلاتی بر سر راه توسعه زیرساخت‌ها مانند تعلیق ایران در شورای دفاتر بیمه کارت سبز از ابتدای 2024، اخذ ویزای رانندگان و انجام بازرسی‌های نامتعارف در گمرکات آذربایجان و ترکیه وجود دارد که امیدواریم این مسائل با حمایت ایرو و تعامل سازنده با اتاق ایران مرتفع شود.

در همین رابطه