رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مدیر عامل یک موسسه مالی بین‌المللی هشدار داد

بدهی های جهانی با تشدید پوپولیسم به سطوح بالاتری می رسد

مدیر اجرایی موسسه مالی بین‌المللی روز سه‌شنبه هشدار داد که سیاست‌گذاران باید به سرعت به سطوح بی سابقه بدهی جهانی رسیدگی کنند و بحران ایجاد شده را به عنوان یک «مشکل مالی بزرگ» توصیف کرد.

27 دی 1402
کد خبر : 68922
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 مدیر عامل موسسه مالی بین‌المللی IIF، در گفت‌وگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، زنگ خطر بدهی‌های جهانی را به صدا درآورد.

اظهارات تیم آدامز درزمانی بیان می شود که این موضوع تا حد زیادی در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد که تا روز جمعه ادامه دارد تحت الشعاع قرار گرفته است و افزایش هوش مصنوعی و درگیری ها در خاورمیانه و اوکراین در دستور کار این مجمع قرار دارد.

آدامز گفت: ما در سطح جهانی مشکل بدهی داریم. ما با بالاترین سطح بدهی در یک دوره غیرجنگی در تاریخ مدرن مواجهیم که در سطوح شرکتی، خانگی، حاکمیتی و زیر حاکمیتی رخ داده است. ما در همه جا مشکل مالی بزرگی داریم، از جمله در آمریکا. ما با کسری ۷ درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه هستیم. ما نیاز به هوشیاری داریم و باید روی اینکه چگونه می‌خواهیم وضعیت مالی جهان را مرتب کنیم، متمرکز باشیم.

گروه تجاری برتر صنعت بانکداری جهانی در اواخر سال گذشته اعلام کرد که بدهی های جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به رکورد ۳۰۷٫۴ هزار میلیارد دلار رسیده است، که سهم کشورهای پردرآمد و بازارهای نوظهور در این بدهی بسیار قابل توجه است.

 مدیر عامل موسسه مالی بین‌المللی IIF اعلام کرد: انتظار دارد بدهی جهانی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۱۰ هزار میلیارد دلار برسد و هشدار داد که انتخابات در بیش از ۵۰ کشور و منطقه در سال جاری می‌تواند منجر به تغییر روند جهان به سمت پوپولیسم شود که سطوح بدهی همچنان بالاتری را به همراه دارد.

آدامز با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ژئوپلیتیک جهان سال ۲۰۲۴ را سالی پر چالش توصیف کرد.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سطوح بالای بدهی عمومی جهانی درزمانی که بانک‌های مرکزی بزرگ آماده کاهش نرخ بهره هستند، اهمیت دارد، پاسخ داد که این امر به دلایل جمعیت‌شناسی مهم است. زیرا در بسیاری از نقاط جهان، از چین گرفته تا سراسر اروپا تا آمریکا و ژاپن، جمعیت به سمت کهن‌سالی پیش می‌رود. ازاین‌رو باید ظرفیت کافی برای مقابله با این بدهی عظیم در آینده ایجاد شود.

موضوعات :
در همین رابطه