رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

آرمان خالقی با اشاره به رأی منفی هیات نمایندگان به بودجه 1403

بخش خصوصی به شکل دموکراتیک مسائل خود را حل می‌کند

آرمان خالقی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است: نحوه مواجهه هیات رئیسه اتاق ایران با رأی منفی هیات نمایندگان به بودجه، بیانگر پایبندی آن‌ها به شعار انتخاباتی بهبود حکمرانی در اتاق ایران و حل دموکراتیک مسائل آن است.

22 اسفند 1402
کد خبر : 69366
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: رأی منفی اعضای هیات نمایندگان به بودجه 1403 اتاق ایران، نشان داد که درجه بالایی از انتقادپذیری در هیات رئیسه وجود دارد و بخش خصوصی با رفتار دموکراتیک می‌تواند مسائل و مشکلات خود را حل کند.

آرمان خالقی، در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: این تصمیم را باید به فال نیک گرفت. چرا که نشان می‌دهد تا چه اندازه هیات نمایندگان نسبت به مسائل مربوط به اتاق دقت نظر دارد. مخالفین بودجه معتقد بودند نظام بودجه‌ریزی اتاق نیازمند تغییرات بنیادین بوده و بودجه پیشنهادی کاستی‌های مهمی دارد که برای رفع آن‌ها باید زمان بیشتری صرف کرد.

او با تقدیر از نحوه مواجهه هیات رئیسه اتاق ایران با رأی منفی به بودجه، ادامه داد: این برخورد کاملاً دموکراتیک بود. چرا که بودجه به رأی گذاشته شد و هیات رئیسه رأی منفی هیات نمایندگان را پذیرفت و نسبت به آن مداخله‌ای نداشت. همه اذعان داشتند که بودجه نیازمند اصلاحاتی است. 

نائب‌رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران، با یادآوری اینکه هیات رئیسه جدید با وعده اصلاحات و بهبود حکمرانی در اتاق، وکالت اعضا را گرفته است، تأکید کرد: آنچه در روز هیات نمایندگان در رابطه با بودجه رخ داد، یکی از مصادیق پایبندی هیات رئیسه به وعده انتخاباتی خود است.

او تشریح کرد: مخالفین معتقدند چشم‌انداز بودجه باید قابلیت عملیاتی متناسب با اهداف و وظایف اتاق داشته باشد اما تطابق مأموریت‌ها با بودجه وجود ندارد. آن‌ها معتقدند باید مأموریت‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که به تحقق منافع ملی و به بهبود برند اتاق منجر شود.

خالقی افزود: نقد جدی دیگر این بود که این میزان از پس‌انداز منابع مالی اتاق ضرورتی ندارد و می‌توان آن را به سرمایه‌گذاری‌های مولدتر تبدیل کرد که هم به بهبود کسب‌وکار اعضا و هم به بهبود رونق اقتصادی کشور کمک کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: با سه دوازدهم شدن بودجه، این فرصت وجود دارد که اصلاحات بنیادین و خوبی تا سه ماه آینده در بودجه اعمال شود.

موضوعات :
در همین رابطه