رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس کمیسیون عمران مجلس

چینی‌ها از اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد بازار مسکن ایران می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود چینی‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده به بازار مسکن کشورمان خبر داد و گفت: فقط پول و تجهیزات چینی وارد بازار مسکن ایران می‌شود و نه نیروی کار و پیمانکار.

23 اسفند 1402
کد خبر : 69374
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا رضایی‌کوچی درباره ابهاماتی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های چینی در بازار مسکن و تفاوت مذاکرات وزارت و شهرسازی با شهرداری تهران در همکاری با چینی‌ها اظهار داشت: مذاکرات شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای همکاری‌ در ساخت مسکن در یک مسیر برقرار بوده و مدل همکاری‌ها هم مشارکتی است.

وی ادامه داد:‌ مدل همکاری شرکت چینی در ساخت و ساز مسکن در ایران فقط سرمایه‌گذاری است و پول چینی‌ها وارد بازار مسکن می‌شود. قرار نیست از نیروی کار چینی در صنعت ساختمان ایران استفاده شود چراکه هم مصالح ساختمانی هم نیروی کار در حوزه مسکن وجود دارد و در این حوزه‌ها وابستگی خارجی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چینی‌ها ما به ازای سرمایه‌گذاری در ساخت سهم خواهند داشت، گفت: چینی‌ها به اندازه آورده خود در ساخت و ساز‌ها و از محل فروش واحد‌ها، سهم خواهند داشت.

رضایی کوچی تاکید کرد: یکی از شروط ایران برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت ساختمان، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نوین برای صنعتی سازی در ایران است که وارادت فناوری‌های نوین در ساخت مسکن نباید در حد مصالح ساختمانی باشد. تکنولوژی‌های جدید باید توان ساخت و ساز در صنعت ساختمان را افزایش دهد.    

وی درباره جزییات مذاکرات با چینی‌ها و زمان آغاز مشارکت چینی‌ها در ساخت و ساز مسکن در ایران گفت:‌ مذاکرات به طور مداوم ادامه دارد و چینی‌ها این قول را داده‌اند که از اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار مسکن شوند البته این همکاری برد – برد برای ایران و چین است.

در همین رابطه