شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

اتاق ایران آنلاین گزارش می‌دهد

آخرین تغییرات قیمت در بورس و بازارهای ارز و طلا

بازارهای ارز و طلا برای دومین روز متوالی در روند اصلاحی به سر می برند و در بازار سرمایه با تعدیل فضای روانی بازار، نمادهای بیشتری در بازه مثبت معامله شدند.

20 فروردین 1403
کد خبر : 69539
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
بازارهای ارز و طلا برای دومین روز متوالی در روند اصلاحی به سر می برند و در بازار سرمایه با تعدیل فضای روانی بازار، نمادهای بیشتری در بازه مثبت معامله شدند.

عکس: اکو ایران

قیمت ارز از روز گذشته اصلاح شده و به دنبال حضور پررنگ بازارساز در قالب حراج شمش طلا، بخشی از حباب قیمت مسکوکات تخلیه شد. این روند امروز هم ادامه پیدا کرد و به کاهش 0.8 درصدی قیمت دلار در بازار غیررسمی و افت یک تا 5 درصدی قیمت مسکوکات طلا منجر شد.

به دنبال تداوم روند اصلاحی قیمت ارز در بازار غیررسمی، قیمت هر دلار آمریکا تا ظهر امروز به 63 هزار و 550 تومان رسید که 500 تومان کمتر از دیروز است؛ درحالی‌که دو روز قبل، قیمت دلار آمریکا در بازار غیررسمی تهران تا 65 هزار و 500 تومان هم پیش رفته بود.

در بازار طلا، قیمت هر گرم طلای 18 عیار با یک درصد کاهش نسبت به روز قبل به 3 میلیون و 523 هزار تومان رسید.

در بخش مسکوک، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز هم 1.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 41.5 میلیون تومان رسید.

رکورد بیشترین کاهش قیمت در میان مسکوکات طلا به سکه گرمی اختصاص داشت که به افت 5.4 درصدی، 400 هزار تومان از حباب قیمتی آن کاهش پیدا کرد و به 7 میلیون تومان رسید.

باوجود کاهش قیمت سکه در معاملات امروز که به تخلیه 8 درصدی حباب قیمت سکه امامی و کاهش 15 درصدی حباب قیمتی سکه گرمی منجر شد، مسکوکات همچنان با حباب قیمتی قابل‌توجهی روبرو هستند که رقم آن برای سکه گرمی 2.6 میلیون تومان، برای ربع‌سکه 6.5 میلیون تومان، برای نیم‌سکه 7.6 میلیون تومان، برای سکه طرح قدیم 4 میلیون تومان و برای سکه طرح جدید 6.2 میلیون تومان است.

گرچه ورود بازارساز و حراج شمش طلا، نقش غیرقابل‌انکاری در اصلاحات قیمتی بازارهای ارز و طلا دارد، اما تعدیل فضای هیجانی بازار نسبت به تحولات اخیر جنگ غزه و حمله رژیم غاصب اسرائیل به ساختمان بخش کنسولگری سفارت ایران در دمشق نیز تأثیر زیادی در آرامش نسبی بازارها داشته است.

این آرامش در بازار سرمایه نیز روی تابلوی معاملاتی مشهود بود و به سبز قیمت سهام در اغلب نمادها کمک کرد.

در معاملات امروز بازار سرمایه، گرچه ارزش معاملات بورس و فرابورس با کاهش 41 درصدی نسبت به روز قبل در محدوده 4 هزار میلیارد تومان متوقف شد؛ اما شاخص توانست با افزایش حدود 0.9 درصدی، به 19 هزار و 927 واحدی به 2 میلیون و 254 هزار و 852 واحد برسد.

در معاملات امروز بورس تهران، فارس، فملی، شپنا، وبملت و بوعلی، اثرگذارترین نمادها روی رشد شاخص کل بودند.

در همین رابطه