میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

سیدمحمد موسوی‌نسب در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

تعطیلی پنجشنبه، به اقتصاد آسیب می زند

رئیس اتاق ایلام معتقد است: چنانچه تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی بیاورد، شاهد یک آسیب جدی بر پیکره اقتصاد کشور خواهیم بود.

سارا ترابی

خبرنگار
09 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69686
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدتی است که بعد از تصویب تعیین دو روز در هفته به عنوان روزهای تعطیل، انتخاب بین پنجشنبه و شنبه در کنار روز جمعه، بحث‌برانگیز شده است. از منظر اقتصادی و مسائل تجاری، انتخاب روز شنبه در اولویت بخش خصوصی قرار دارد.

در این ارتباط سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق ایلام در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین گفت: تعطیلی پنجشنبه، آسیب جدی بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌آورد چون تعداد روزهایی که ارتباط ایران با دیگر کشورها قطع است به چهار روز افزایش پیدا می‌کند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد ایران درگیر فشارهای ناشی از تحریم است و به همین دلیل با محدودیت‌های زیادی روبه‌روست. در این وضعیت دولت باید به فکر تسهیل تجارت باشد و تا حد ممکن شرایط را تعدیل کند به ویژه اینکه در سال جدید موضوع جهش تولید مورد توجه قرار گرفته و باید این اتفاق به همت مردم و بخش خصوصی اجرایی شود.

موسوی‌نسب با بیان اینکه اختلال در تجارت و ناهماهنگی بین‌المللی نتیجه تعطیلی پنجشنبه خواهد بود، تصریح کرد: حتی کشورهای همسایه که شرکای تجاری اصلی ایران هستند، هماهنگی لازم با بازارهای بین‌الملل را درباره تعطیلات پایان هفته، ایجاد کردند و با انتخاب روزهای جمعه،‌ شنبه و یا یکشنبه آن را به حداقل و یا صفر رساندند.

در همین رابطه