رادیو مجازی اتاق ایران - 30 اردیبهشت 1403

2 سال مانده به برگزاری بزرگترین رویداد فوتبالی جهان

کانادا برای سودسازی از میزبانی جام جهانی 2026 برنامه ریزی می کند

مقامات استان بریتیش کلمبیا اعلام کردند که با وجود دو برابر شدن هزینه‌های میزبانی جام‌جهانی فوتبال 2026 در ونکوور، هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری انجام داده‌اند.

19 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69837
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 در فاصله دو سال تا برگزاری جام‌جهانی فوتبال 2026 که قرار است به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود، مقامات برگزارکننده در حال اعلام تخمین هزینه‌های این مسابقات هستند.

جام‌جهانی 2026 از 21 خرداد تا 28 تیر 1405، به‌طور مشترک در ۱۶ شهر در سه کشور آمریکای شمالی میزبانی خواهد شد. این مسابقات اولین میزبانی توسط سه کشور و اولین جام جهانی آمریکای شمالی پس از سال ۱۹۹۴ خواهد بود.

بلومبرگ در گزارشی نوشت: شهرهای ونکوور و تورنتو، دو شهر کانادا هستند که مسابقات جام‌جهانی آینده را میزبانی خواهند کرد. بر اساس آخرین برآوردها، مقامات کانادایی هزینه‌های تخمینی میزبانی هفت بازی جام‌جهانی فیفا در ونکوور در سال 2026 را دو برابر کردند اما اعتقاد دارند که با وجود افزایش هزینه‌ها، همچنان سود قابل‌توجهی از برگزاری این مسابقات کسب خواهند کرد.

مقامات برگزاری جام‌جهانی استان بریتیش کلمبیا، هزینه‌های ناخالص میزبانی ونکوور را که میزبان 7 مسابقه است، 483 میلیون دلار کانادا برآورد کرده‌اند. این در حالی است که برآوردهای اولیه در دو سال پیش، 260 میلیون دلار کانادا بود. با این حال برگزاری دو مسابقه بیشتر و همچنین و تورم، سبب شده که هزینه‌ها دو برابر شود.

مقامات استان بریتیش کلمبیا انتظار دارند بسیاری از این هزینه‌ها را جبران کنند. این مبلغ با توجه کمک 116 میلیون دلاری از سوی دولت فدرال و دریافت 230 میلیون دلار کانادا از مالیات جدید اعمال‌شده بر اقامتگاه‌های کوتاه‌مدت تأمین خواهد شد. با توجه به این دریافتی‌ها، مقامات این استان انتظار دارند که هزینه خالص آن بیش از 145 میلیون دلار کانادا نباشد.

جام‌جهانی 2026، بزرگ‌ترین رویدادی است که ونکوور میزبانی آن را بر عهده دارد. بخشی از هزینه‌های ونکوور شامل بازی بازسازی استادیوم BC Place با ظرفیت 54 هزار و 500 نفر که در سال 1983 ساخته‌شده است و همچنین تأمین امنیت و امنیت عمومی، ساخت کمپ‌های تمرینی تیم‌ها و ... خواهد بود.

مقامات بریتیش کلمبیا پیش‌بینی می‌کنند که با تلاش‌های آنها تا سال 2031 بیش از 1 میلیارد دلار کانادا تولید ناخالص داخلی اضافی برای استان به همراه داشته باشد. هدف آنها جذب یک میلیون بازدید کننده بیشتر است. البته درآمد و مزایای گردشگری بستگی به این دارد که کدام مسابقات کدام تیم ملی فوتبال در ونکوور برگزارش شود. قرعه‌کشی مرحله نهایی جام‌جهانی 2026، اواخر سال 2025 برگزار خواهد شد و پس از تعیین گروه‌بندی، مشخص خواهد شد که ونکوور میزبان چه تیم‌هایی خواهد بود.

ونکوور انتظار دارد 350 هزار تماشاگر، از پنج مرحله گروهی و دو بازی حذفی که قرار است از مجموع 104 مسابقه در این شهر برگزار شود، جذب کند.

موضوعات :
در همین رابطه