رادیو مجازی اتاق ایران - 17 شهریور 1403

آخرین مدل رجیستر شده آیفون در ایران از رده تولید خارج شد

پس از رونمایی سری آیفون ۱۶، اپل اکنون تولید آیفون ۱۳ را که یکی از قدیمی‌ترین مدل‌ها در لاین این گوشی پرچمدار است و همچنین تولید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را متوقف کرد.

20 شهریور 1403
کد خبر : 69902
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با توقف تولید آیفون ۱۳، اکنون آیفون SE، قدیمی‌ترین مدل در میان مدل‌های آیفون خواهد بود. لاین آیفون اکنون شامل این مدل‌هاست که موقعیت منحصری در نردبان قیمت دارند:

آیفون SE: ۴۲۹ دلار

آیفون SE۳: ۴۲۹ دلار

آیفون ۱۴: ۵۹۹ دلار

آیفون ۱۴ پلاس: ۶۹۹ دلار

آیفون ۱۵: ۶۹۹ دلار

آیفون ۱۵ پلاس: ۷۹۹ دلار

آیفون ۱۶: ۷۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پلاس: ۸۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پرو: ۹۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پرو مکس: ۱۱۹۹ دلار

اکنون اکثر مدل‌های آیفون اپل با پورت یو اس بی سی عرضه می‌شوند. اپل پس از مقررات اتحادیه اروپا که استفاده از یک پورت شارژ مشترک در همه دستگاه‌های الکترونیکی را الزامی کرد، حذف پورت لایتنینگ را از اواخر سال گذشته آغاز کرد.

بر اساس گزارش ۹to۵mac، انتظار می‌رود آیفون SE۴، در بهار ۲۰۲۵ با طراحی جدید مبتنی بر بدنه آیفون ۱۴، عرضه شود. این مدل، پورت یو اس بی سی، نمایشگر OLED با اندازه ۶.۱ اینچ و تراشه A۱۸‌ خواهد داشت.

اما در ایران، از ابتدای پاییز ۱۴۰۱، واردات آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق، گران‌تر شده و بعضا عده‌ای ترجیح دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت، سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند.

در همین رابطه